Vinterföräldrar -17/18 del 3

Det låter jättejobbigt! @Positron
Kottes magknip är nog ingenting i jämförelse, men det är verkligen hemskt se dom små ha så ont och inte kunna hjälpa så mycket :(

Här har det blivit otroligt mycket bättre efter att vi lagt till olja i ersättningen 2ggr per dag, dock förmodar jag att man inte gör det med mjölk, ens om du skulle pumpa ur och ge på flaska? Från att ha bajsat varannan dag blir det nu ofta 3ggr/dag, och gaser har han mest på moegmorg innan han vaknar, i övrigt får han ut alla pruttar.

Hoppas iaf ni får hjälp att lösa magbekymren!
 
Tack alla!

Jag är väldigt imponerad av vården. Och oerhört tacksam! När det verkligen gällde så funkade det klockrent. Det dök upp en väldig massa människor som alla visste exakt vad de skulle göra och fort gick det. Jag är osäker på den exakta tiden, men det tog max 35 min från att vi gick in genom dörrarna tills bebis var ute. Hade det inte funkat så bra så hade vi nog inte haft bebis med oss hem.
 
Om ni inte vill läsa om bajs kan ni hoppa över det här inlägget:turd:


Jag måste bara få vräka ur mig lite. Och vem vet, kanske det finns någon som varit med om samma som kan ge tips?
För det är totalt genomvidrigt att se sitt lilla barn ha så ont:cry:
Det började nog för ca 4 veckor sedan och stegrades, till slut hade hon så ont i magen att hon skrek dagligen. Dock inte nattetid. Då hade hon börjat bajsa med 5-6 dagars mellanrum från att ha gjort det flera gånger per dag. (Jag vet att det är normalt att de bajsar sällan när de ammar. Sonen bajsade en gång i veckan men hade aldrig ont.)
För drygt 2 veckor sedan uteslöt jag alla mjölkprodukter från min mat och det dröjde några dygn innan hon blev märkbart nöjdare. I samband med detta började vi hjälpa henne att bajsa med hjälp av pysventil och grodhållning och hon bajsade jättelass dagligen i några dagar och sen glesades det ut och nu bajsar hon var tredje dag(med hjälp). Hela dagen hon ska bajsa har hon fruktansvärt ont. Hon kan vara vaken, nöjd och glad och får såna vidriga smärtattacker så hela ansiktet förvrids och hon skriker utan dess like:cry: så håller det på under dagen tills vi först fram på kvällen lyckas hjälps henne att bajsa.
När jag började med den mjölkfria kosten var bajset segt som tuggummi och sen inbillade jag mig att det blev lite bättre. Idag kom det först en hård korv, det var hårdare än mitt egna.. och sen lite lösare men ändå segt med kulor av hårt i.
De säger ju att bebisar inte kan bli förstoppade om man helammar men vad ska man då kalla detta?!:confused:
Imorgon ringer jag bvc och ber om att få träffa en barnläkare. Sköterskan jag träffade i veckan hade inget nytt att säga.

Har tyvärr inget klokt att säga, men förstår att det måste vara sjukt jobbigt! Hoppas verkligen att ni får ordning på det. :heart
 
Tack alla!

Jag är väldigt imponerad av vården. Och oerhört tacksam! När det verkligen gällde så funkade det klockrent. Det dök upp en väldig massa människor som alla visste exakt vad de skulle göra och fort gick det. Jag är osäker på den exakta tiden, men det tog max 35 min från att vi gick in genom dörrarna tills bebis var ute. Hade det inte funkat så bra så hade vi nog inte haft bebis med oss hem.

Vilken upplevelse, hur känns det såhär efteråt? Och vilken tur att vi har den fantastiska sjukvård vi har i Sverige :bow:

Lycka till nu och hoppas att ni landar i det som hände och njuta av eran tös :)

Jag kände själv (nu var inte mitt snitt urakut men hade de avvaktat mer hade han kunnat få syrebrist med tillhörande skador/död) att just att allt flöt på så snabbt och smidigt från att det beslutades om snitt till att ungen var ute gjorde att min upplevelse av hela grejen blev 100 resor bättre än om de hade pratat förbi mig, stressat etc. Jag märkte aldrig under förloppet hur bråttom det var :o (kan bero på att jag själv hade lite hyfsad panik men ändå).
 
Han blir fyra veckor på söndag :)
Har funderat på om det varit på gång i ett par dagar. Han har ju "fis-lett" sen han föddes, men senaste dagarna har han liksom testat den munrörelsen precis som han räcker ut tungan eller gör munnen till ett O. Men så idag kom tre(!) leenden som nådde ögonen! Kul att sambon jobbar hemifrån idag så han också fick se :)
 
Han blir fyra veckor på söndag :)
Har funderat på om det varit på gång i ett par dagar. Han har ju "fis-lett" sen han föddes, men senaste dagarna har han liksom testat den munrörelsen precis som han räcker ut tungan eller gör munnen till ett O. Men så idag kom tre(!) leenden som nådde ögonen! Kul att sambon jobbar hemifrån idag så han också fick se :)

Det är så mysigt med leenden :love:
 
Så galet trött, känner mig helt slut. Dels efter att ha varit sjuk större delen av veckan, känner mig fortfarande matt efter det. Sen vaknar alltid sonen så tidigt :banghead: Imorse vid 5.20. Då hade jag i och för sig varit vaken till och från sen 4 och matat lillan. Somnade inte förrän 23.30 igår kväll heller för hon var lite knorrig. Hon är ju däremot trött hela förmiddagarna oftast så vi borde ta och gå och lägga oss några timmar nu medan sonen är på förskolan.
 
För övrigt är jag så himla glad över min sambo som drar ett riktigt superlass med kotten. Vi delar ju på nätterna, eftersom jag först ammar och han sen flaskmatar medan jag pumpar. Tiden fram till nattmålet sover jag närmst kotten och sen byts vi om.

Iallafall, Igår somnade kotten redan vid 21, men vaknade istället redan vid 01 och var hungrig. Långpass för sambon alltså. Dessutom var kotten så orolig i sömnen att han fick lyfta över honom i vår säng efter en stund. Så kotte sov gott i sin pappas armhåla :love: och stackars sambon sov inte riktigt lika bra.

Stackarn är dessutom ganska beroende av bra, sammanhängande sömn för att funka ordentligt, medan jag ju tränat på sömnbrist sen i juni och ärligt talat tycker det är rätt okej bara jag fått en kopp kaffe i mig. I helgen ska han få en hel natt utan bebis, så kanske han blir mer levande än död igen :D
 
Han blir fyra veckor på söndag :)
Har funderat på om det varit på gång i ett par dagar. Han har ju "fis-lett" sen han föddes, men senaste dagarna har han liksom testat den munrörelsen precis som han räcker ut tungan eller gör munnen till ett O. Men så idag kom tre(!) leenden som nådde ögonen! Kul att sambon jobbar hemifrån idag så han också fick se :)

Jag längtar :love:
 
@FeatherCloud Jag helammar så tar ju alla matningar, men bebis sover i nestet mellan oss och pappan tar alla blöjbyten på nätterna. Hon skriker inte utan gnyr mest, så den som inte matar/byter brukar kunna sova vidare. Fungerar jättebra och det är så skönt att dela ansvaret! Jag tänker på tider då pappor knappt var närvarande i spädbarns vardag, fy så tufft (och trist!)
 
Jag tar alltid nätterna då jag har lättare att somna om. Jag vaknar dock av alla gnyenden, då jag funderar på om hon är hungrig. Hon vaknar minst varannan timme dock varje natt. :arghh: Försöker ha det mörkt och tala tyst med henne så hon ska förstå att det är natt, men hon verkar vara ett nattlevande djur.:p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 066
Senast: orkide
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: Karolina90
·
INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp