Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Åhh håller tummarna för dig! Testet i fredags va nog för tidigt med tanke på att det inte va morgon urin du använde. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

nu sitter jag här med mitt test och dividerar med mig själv huruvida jag ska orka vänta till imorrn med att testa...
står ju att det bara är om man testar innan BIM som man ska använda morgonurin och det var ju i lördags så jag borde utan problem kunna testa nu, ca 4 timmar sen jag kissade senast...


Någon som har något att invända, annars går jag nog och testar strax :-D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag testade inte med morgonurin, och fick ett svagt plus, det enda testet jag gjort men jag har ju iaf bildbevis på att det är någonting där nu :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

har gjort testet nu men det var negativt.


Fattar itne vad som har hänt med mig, kan människor bli skendräktiga?
Det här med att brösten ömmar och mensen är sen har aldrig hänt mig förut :-/
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Tja, jag vet att jag varit det någon gång förut, så omöjligt kan det ju inte vara. Avvakta ett par dagar och har mensen fortfarande inte dykt upp så kan du ju prova ett test till.

Vad jag vet så kan dock ett test visa negativt utan att så är fallet men ett plus är alltid ett plus dessutom, så möjligheten finns ju att du är gravid nu fast det 'r för lite hormoner för att testet ska göra utslag, eller hur det där eg fungerar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Åh jag är så besviken!
Hade en så verklighetstrogen dröm inatt där jag testade igen och fick ett starkt och tydligt plus, vaknade jätteglad tills jag insåg att det bara varit en dröm :-(

Har svårt att förstå varför det inte bara alltid kan bli en bäby om man sexar under ÄL:mad:

Nåväl, ska väl inte deppa ihop riktigt, har bara haft 3 ÄL efter att jag tog ut min spiral, första tom, andra blev jag gravid och fick missfall och nu tredje vet jag inte riktigt vad som hänt.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vad tråkigt att det visar negativt.

Hoppas det är testen som drygar bara, kan inte BM kolla det?

Vi var på ultraljud idag och jag i v 19+1, inte v 10/11 som vi trodde.
Hoppsan haha vilken dålig koll man har :o
Men nu har vi bilder på en liten kille :)

Så 4 dec är det BF :bump:
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vad härligt! Då ligger vi ju nästan lika, jag fick 1 dec som Bf, och oj vad vi längtar här hemma allaredan! Men vi vet inte vad det är, dock tror alla att det är en kille.

Känner du bebis mycket? Jag tror att jag börjat känna, isf har liten varit riktigt aktiv nu två dagar på raken men jag har känns någon vecka utan problem, om det är liten jag känner då. Sambon känner dock inget ännu, till bådas besvikelse ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vad kul!
Hehe här trodde alla att det var en tjej fast det var en kille :D
Isak blev glad dock, han ville ha en bror hehe.

Har känt lite men varit osäker på om det varit bebis eller ej.
Har tänkt att det varit så tidigt. Men är nog kanske det ändå då.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Haha, vi får väl se vad det är som ploppar ut här, vi vet ju fortfarande inte. Jag är sugen på att göra ett könsul, mest för att jag vill se liten igen :D Men sambon tvekar och eftersom att det inte är viktigt för min del eg så skippar vi nog det, om än det hade gjort hela namndiskussionen lite lättare. Vi funderar och har favoriter, sen ska det ju passa på liten också.

Jag är ju inte säker på att det är bebis, har ju aldrig varit gravid förut och jag känner det bara på ena stället i magen, men bebis kanske är enformig och endast gillar att sparka där? Vi får väl se, blir det starkare är det antagligen bebis, och om inte så har jag kanske något annat mystiskt i magen som gör väsen av sig :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Nuså har vi också varit på ultraljud! Blev flyttad en vecka från 7e till 13e. Det stämmer bra med när jag trodde att äl va. Det skulle bli antingen det eller någon dag tidigare. :) en alldeles perfekt liten kille som är väldig lik sin storebror på ul-bilderna! Känndes så härligt att äntligen få se den lille och att den mår bra!

Så är alltså i v 18+0 idag och byter nu på onsdagar ist för torsdagar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Härlit att allt såg fint ut! :) Jag är lite avis, mitt UL är ju redan avklarat, och vi lär inte få se den lilla i magen något mer förrän den är på utsidan. Och dit känns det som evigheter...
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vi satte upp våra bilder på kylskåpet så vi kan se liten där alla fall.
Byter på måndagar och det känns nästan overkligt att det är v 20 på måndag redan.
:D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Våra sitter också på kylspåket, haha! Ganska mysigt att slänga ett öga dit ibland :love: Men jag tycker allt det går lite långsamt, v 19+5 idag, men tålamod har aldrig varit min starka sida...
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2011

Hehe nej inte här heller.
Tiden sniglar sig fram.
19+2 idag
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Extra illa blir det ju för alla är totalt övertygade redan nu om att jag kommer gå över och ingen förväntar sig att liten hoppar ut innan lucia :p

Att mamma dessutom är en shopoholic och har sett till att jag har lite söta babykläder att gå och titta på här hemma, att vi har bestämt oss för en vagn och bara ska få tummen ur och beställa en någon gång efter semestern också, gör väntan ännu svårare. Det är ju 10 veckors leveranstid, och eftersom att vi "redan" är i v 20, och vill ha vagnen om vi kan ha sån tur att liten hoppar ut lite tidigare så har vi tänkt beställa om en 5 veckor ungefär.

Har ni andra funderat kring vagn? Här blir det en emmaljunga duo edge, i färgen brown flowers alt silver check.
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vagn har vi redan sedan Isak var så liten.
Också en emmaljunga. Däremot finns det ju massa annat man vill ha:D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Smidigt ;) Hos oss var vagn lite utav ett dilemma, men nu när vi bestämt oss är det jätteskönt. Det vart den största på marknaden iprincip, trots att vi har lite halvtajt att få in den i bagagen med hundarna. Men med 4 fasta hjul, teleskophandtag och inte en brio fanns det inte så mycket att välja på.

Vad står på önskelistan? Jag har ingen aning om vad man kan tänkas behöva... En bärsele utav något slag vet jag att jag vill ha, men har inte en susning om vilken.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Köp ingen baby björn iaf. Spana in ergo, beco eller manduccan ist. Spana in sjal också om du kan tänka dig det. Det är inte alls så krångligt som det ser ut. :)

Här blir det inte mkt shoppande alls förutom några nya bodisar. Vagn har vi redan skaffat så och allt annat har vi redan som fortfarandr är fräscht då allt bara är 1 år gammalt. Jo justja en termometer behöver vi då våran blev dränkt sist M va sjuk.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
42 43 44
Svar
867
· Visningar
53 354
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: VLMF
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp