Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Nej en baby björn har jag inte tänkt skaffa, har lite nack och ryggproblem och behöver en ergonomisk sele. En sjal har mor min redan handlat och den ligger i klädgarderoben med alla de andra grejerna till liten. Var dock lite fundersam på en mei tai te x, ett mellanting mellan sjal och sele, annars lutar jag just nu mest åt beco butterfly 2, men har inte bestämt mig ännu.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Bäst är väll att åka och testa lite olika så du/ni får känna på hur dom sitter. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jo, men jag känner inte att det är någon brådska med just det, antagligen blir det av först efter att liten kommit eftersom att jag inte är utan bärdon här hemma pga sjalen som mor gav mig. Jag är bara ett planeringsfreak ut i fingerspetsarna, som nog behöver öva på att koppla av och inte planera allt minutiöst hela tiden :angel:
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

jag är så förvirrad, testade igår med morgonurin och det var negativt, men jag VET ju att jag hade ÄL för 21 dagar sen, och ingen mens syns till ännu.


Om ägget är obefruktat, MÅSTE det inte komma ut på något sätt då = mens?

Förra gången jag blev gravid så gjorde jag positivt gravtest redan 13 dagar efter ÄL, så jag kan inte tänka mig att jag skulle vara gravid men att hormonerna är för låga den här gången, eller vad tror ni?

Ska ringa KK imorrn och se om jag kan få svar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Gör ett nytt test imorgonbitti och kolla vad det visar. Är det neg så kanske det är så att du får en extra lång menscykel den här gången. Du kan inte ha haft äl en vecka senare än vad du tror eller använde du äl-test?
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag använde ÄLtest och var ju dessutomn och gjorde ett VUL 2 dagar innan ÄL där läkaren sa att jag kommer att ha ÄL de närmsta dagarna, så det känner jag mig stensäker på.

Får kolla imorrn igen!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Nu kom mensen!

Känns ändå rätt bra, för då har jag bra koll på när nästa ÄL är så då testar vi igen :-)


Nu lämnar jag er ett tag, men hoppas på att återkomma :-)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Lycka till nu med bebisproduktionen :D

kl

Jag var på mitt inskrivningssamtal igår hos barnmorskan. Lite sent, men jag har mått så bra och har "inte haft tid" att gå dit. Så det blev provtagningar, blodtryckskontroller och samtal om kost och vitaminer och jag vet inte allt. Minns knappt hälften. I nuläget har jag i alla fall bra blodvärde, blodsocker och blodtryck. Köpte hem järntabletter som jag ska börja ta några veckor efter ultraljudet nästa vecka. Hur tänker ni med det där? Tänker ni äta järntabletter "i förebyggande syfte"? Man blir tydligen rätt kass i magen av dom?

Jag har också faktiskt införskaffat mig expanderbara kläder.
Köpte bland annat dom här byxorna:
05302s.jpg

Ser kanske inte mycket ut för världen, men dom är så sjukt sköna så jag var tvungen att beställa hem ett par till. Har också bunkrat upp garderoben med ett antal leggings, så nu kan bebismagen komma om den vill- jag är beredd!! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag kan inte äta järntabletter. Magen blir en katastrof.
Så satsar på mer järnrik mat istället.

Byxorna ser otroligt sköna ut. Var hittade du dem?
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag åt järntabletter förra gången och va tvungen för fick så dåligt järnvärde. Tur nog så klarar magen det bra. Blir snarare åt det andra hållet och det gör inte så mkt.
Har järntabletter hemma nu men börjar nog inte med dom förens nästa bm besök. Hon kommer väll säga åt mig att börja då precis som förra gången.

Byxorna såg riktigt sköna ut!
Jag drog på mig mina gravidjeans idag för första gången. Men insåg att jag inte kan sitta på golvet med dom då det är så stora hårda knappar på bakfickorna att det gör skitont. Irriterande. Så lär nog köpa ett par nya. Synd då jag gillar dom annars. Men sitter större delen av dagen på golvet. Fast borde kunna ha mina jeansleggins ett tag till om jag har tur.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Bättre sent än aldrig säger man ju! :)

Dom där byxorna såg supersköna ut, jag har köpt ett par mjukisbyxor ifrån mammaavdelningen på H&M, tunna och mjuka, men dom köpte jag redan i v 10 :o Anledningen var dock att jag var på semester och mina vanliga mjukisar hade tappats bort, så min moster (som visste om det) sa att jag kan lika gärna köpa ett par gravidmjukisar, så sagt och gjort.

Har dock tänkt köpa ett par mammajeans också, för nu börjar det bli lite tajt i de vanliga jeansen, och om än jag går en hel del i klänning nu så vore det skönt att kunna ha ett par jeans om man ska iväg över kvällen att ha till te x en tunika.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag har beställt hem dom från Gudrun Sjödén. Beställde en storlek större än vanligt och dom är så elastiska i midjan så det är nog inga problem att få plats med en stor mage däri. Annars är jag också sugen på ett par gravidjeans, men det får nog bli till hösten tror jag, just nu är det rätt skönt med leggings i värmen :)

Idag var vi på bakluckeloppis och jag har handlat mina första bebiskläder :) 10 kronor plagget var det, så jag plockade på mig ett tiotal plagg. Har nu fått blodad tand och känner för att springa på varenda loppis som finns i närheten för att införskaffa massa massa småttingkläder!

Fick förresten reda på att jag inte kommer att få veta vad det är för kön på bebisen förrän den föds. Jag har alltid trott att det liksom är rätt självklart nuförtiden att man kan få veta om man vill, men tydligen inte? Något extra ultraljud för det ändamålet är ju självklart inte aktuellt, så om det inte syns nästa vecka på ultraljudet så kommer jag få ge mig till tåls tills bebisen tittar ut. Så frustrerande!!! Jättelöjligt av mig att tycka det, men jag är så himla nyfiken av mig.. vill ju veta NU ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Här vare dött! Men jag bara var tvungen att blåsa liv i tråden och skriva att igår hände det. Det där märkliga som händer när man för första gången kan känna att det finns någon därinne. Först trodde jag att det var inbillning, men hela dagen idag på jobbet har jag till och från känt de där små pirrande ryckningarna längst in i min mage. Jag kommer på mig själv med att sitta och stirra in i väggen, bara för att jag vill koncentrera mig på att känna efter. Någon mer som känt fosterrörelser? Imorgon är det ultraljud för våran del, jag är jättepirrig!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Ja nu känner jag bebis minst en gång om dagen. Om någon vecka misstänker jag att vi kan känna på utsidan också. Jag hade moderkakan i framvägg nu precis som förra gången. Därför det känns så lite och sällan trotts livlig bebis.
Roligt med Ul! :) vårat gjordes ju för en vecka sen. Nu blir det sån himmla lång väntan tills bebis är ute och man får se honom igen!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag hade ingen aning om att man kunde ha olika! Läste om det för första gången idag när jag letade på andra forum ungefär hur lång tid det tar innan man kan se något på utsidan av magen. Vad lite man vet, nästan skrattretande ju :D

Jasså, ni vet redan att det är en kille därinne? Syntes det på erat ultraljud? Så spännande! Jag hoppas att det syns imorgon, annars får jag nog inte veta förrän han/hon är ute, och det är, precis som du säger, lääääääääääänge dit..
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Haha Ja det syntes tydligt. Både jag och sambon såg det innan bm sa/visade det på slutet. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag känner, flera gånger per dag, både när jag jobbar och när jag tar det lugnt, går inte att missa. Jag har moderkakan i bakvägg, men sambon har inte fått känna ännu, det är fortfarande milda puffar och jag har lite extra stoppning så det dröjer nog ett litet tag till innan han får känna något.

Hoppas allt går bra på ULet, jag vill också ha UL igen :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Känner också mycket nu.
Sambon är lite besviken över att inte han kan känna något ännu,
men det borde han kunna göra snart.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Här händer inte mkt, kräks fortfarande varje dag! Jag känner inga rörelser än, men så är jag ju bara 13+5 och förra grav var jag typ i v 20 innan jag kände nåt! RUL blir 24/8 och då är jag i v 18+5. Det ska bli skoj!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
42 43 44
Svar
867
· Visningar
53 365
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: VLMF
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp