Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/17

:banana::banana::banana: Hoppas det börjar bli dags nu!

:rofl: Min man börjar närma sig samma typ av prövningar här hemma. Jag äter dock inte i sängen, men jag tappar saker, är långsam, når inte, slänger okontrollerat iväg saker och glömmer bort småsaker. :D
Jag anser att det mesta jag tappar nu kommer finnas där för arkeologer att upptäcka många år från nu. :D Alternativt intar jag en dramatisk pose, vrålar "Noooooo!" och tar sen någon minut på mig att mödosamt nå ner till golvet.

Vad är det som gör att man slänger iväg saker hejdlöst när man är gravid? :confused: Det verkar vara universellt.
 
Jag kan meddela att det släpper en del spänningar just nu. Och Knoddrick lever side-show-cirkus i magen (spretar åt ALLA håll hela tiden jätte-energiskt).
Tänkte först att läkaren var stel och inte alls på min sida, men sen la hon till saker i läkarintyget som jag inte ens nämnt, alltså i sammanhanget bra saker att skriva med, och hon sjukskrev mig den tiden jag har kvar innan FP. Hon skrev massor i intyget, så nu hoppas jag att FK håller med.

Influensasprutan var det ingen som helst kö till. Bara att kliva in, ta av jackan och få sprutan.

Så nu ska jag andas ut i några timmar innan jag åker till stallet.
 
Är sjukt trött idag. Vände i dörren på dagis för där gick både magsjuka, ögoninflammation och vattkoppor. Vattkoppor har vi haft men vill inte dra på mig magsjuka lagom till jag ska kläcka liksom.
Har dessutom halsbrännan Arne :down:

Funderar på om slemproppen börjat släppa eller om det bara är deluxeslemmiga flytningar :wtf:

Idag fyller sambon år så det blir smörgåstårta till middag och så har jag och barnet gjort en godiskaktus åt honom :D det kändes ungefär som det jag orkade med för dagen.
 
Min nya bm :love:
Hb bra (121)
Blodtryck bra (70/110)
Kiddots hjärta slog jätte fint
64,4 visade vågen, +10 kg totalt
33 sf mått

Bebis fortsätter ligga med huvudet neråt men jag vette sjutton om hon inte gjorde ett par vändningar i natt. Fy vad det gjorde ont när hon började runt. Hade jätte svårt att sova.
 
Vecka 28 nu, tiden rusar!
Är det fler än vi som inte skaffat vagn, fixat med förs.kassan, köpt babyskydd mm än :confused::nailbiting::nailbiting:

Jag är 25+1, visserligen vårtråden. Ska få gravintyg idag, håller på att fylla i blanketter från förskassan men fattar inte mkt. Barnvagn inhandlat men inte babyskydd :)
 
Jaaaa, jag! O v 31*smått panik*. Jag har anmält mig till FK - men inte skrivit in ngn planering på sidan. Vet ju bf....men vet ju inte hur det blir... Tittat på babyskydd, slötittar på annonser om barnvagn o planerar för en tripp till Ikea i nästa vecka. Har köpt lite kläder iallafall....o mutat min mamma att hjälpa till o julstäda (det gick iofs lätt;0). Koll hos bm igår - allt var bra, men fortfarande inte direkt några känningar av sparkar etc.
 
Åh men nu blev jag ju mer stressad :D:p
Du ligger före fast du är några veckor "bakom"!
Fan vet inte i vilken ände vi ska börja...
Vi vill köpa iaf vagn beg men känns så förbaskat krångligt om man vill ha ett babyskydd som går o fästa på vagnen så vi har liksom bara skjutit upp det..
Idag ska jag iaf posta gravintyget till förs kassan...

Jag är 25+1, visserligen vårtråden. Ska få gravintyg idag, håller på att fylla i blanketter från förskassan men fattar inte mkt. Barnvagn inhandlat men inte babyskydd :)
 
hur ska man fylla i det där alltså? :crazy:
O hur ska man veta hur man vill vara ledig...:confused:
Jag räknar med att börja jobba nån dag i veckan efter 2-3 månader men jag VET ju inte till 100 att jag gör det liksom..

Jaaaa, jag! O v 31*smått panik*. Jag har anmält mig till FK - men inte skrivit in ngn planering på sidan. Vet ju bf....men vet ju inte hur det blir... Tittat på babyskydd, slötittar på annonser om barnvagn o planerar för en tripp till Ikea i nästa vecka. Har köpt lite kläder iallafall....o mutat min mamma att hjälpa till o julstäda (det gick iofs lätt;0). Koll hos bm igår - allt var bra, men fortfarande inte direkt några känningar av sparkar etc.
 
hur ska man fylla i det där alltså? :crazy:
O hur ska man veta hur man vill vara ledig...:confused:
Jag räknar med att börja jobba nån dag i veckan efter 2-3 månader men jag VET ju inte till 100 att jag gör det liksom..
Jag har just gjort en grovplanering på FK och den går ju att ändra hit och dit. Så skriv in det du tror nu så kan du komplettera/ändra senare.
 
Tack får göra det! :)
En fråga, måste man ha sån där e-legitimation för att göra detta?
Jag har faktiskt aldrig brytt mig om o skaffa sånt men inser nu att jag kanske borde?...:idea::eek:

Jag har just gjort en grovplanering på FK och den går ju att ändra hit och dit. Så skriv in det du tror nu så kan du komplettera/ändra senare.
 
Provat att knyta trikåsjalen några gånger nu på morgonen, men hade ingen docka så en mjukiskanin fick bli bebissubstitut. :D
Första knytet nedan, blev bättre sen.
22f6d06b-5d60-4da2-8898-0a1b7e849d91_zpsf3plfwuc.jpg


3b679838-fff8-4ab9-b826-6c01d3c9f4a5_zpsflcsuhd3.jpg

Om jag och bönan tycker det här var en bra idé så blir det nog att byta till en vävd sjal ganska snabbt. Den här var så stretchig så det var svårt att hålla den spänd över skuldrorna oavsett hur hårt jag drog, och då har jag ändå fått tag på en med cool fabric som ska vara styvare än originaltrikån. Blir kanske enklare att knyta också när kulan är borta.:)
Ser på mina bilder sen tidigare att nu har faktiskt magen sjunkit. :up: Tyckte naveln pekade nedåt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 277
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 358
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp