Vinterförvara ananassalvia

tanten

Trådstartare
Min första salvia som jag vill övervintra.

Hur?

Jag har en källare som är ljus och håller runt 16-17 grader. Sedan kan jag använda gästhuset bara de som bor där nu flyttar ut. Där kan jag hålla under 10.

Ska jag plocka löv innan jag ställer in? (som på fuchsior) eller fäller den själv?
 
Den tål tydligen inte tjäle.
Inte överlevde den första frosten heller :(. Tänkte inte på att jag skulle ha räddat lite blad genom att torka dem ...

Får se om den är heldöd i vår eller om den kanske återuppstår, det är väldigt bra dränering där den står så finns kanske en liten chans
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 224
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp