Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4
oj, vilken tråkig sits.....
men modigt av dig at stå upp mot henne!
jag blir bara sur och arg på min mamma, men vågar sällan säga vad jag tycker till henne, mest för att hon omedelbart väder taggarna utåt och anklagar mig för diverse.
förlåt, men nu snor ja tråden lite....
är riktigt ledsen på morsan nu.
när vi var Götet och väntade på P, så kom Andreas föräldrar ner och hälsade på. Vi frågade om mamma ville följa med, en resa på ca 25 mil.
hon avböjde med ursäkten att hon tyckte det var jobbigt (???!!!) att åka bil med några hon inte knde så väl, såpass långt.....
jaja, må så vara....
på senaste tiden har det blivit prat på att hon ska få ett mindre arv, ca 30.000, så nu ska hon köpa sig en ny soffa.
och jag citerar ordagrant:" tänk, jag blir 57 år i år och har ALDRIG köpt en ny soffa på affär!!!" och spärrar upp ögonen och betonar somom det vore en enorm katastrof!
idag ifrågasatte jag om hon tror att lycka kan köpas för pengar och frågade vart hon har sina prioriteringar.
eftersom hon så lättvindigt kan avfärda en resa för att ge oss sitt stöd, men anser att det är tragisskt, kanske rentav förjävligt att hon aldrig har köpt en ny soffa.
till svar får jag att jag ändå var så sur och det inte gick att prata med mig, så varför skulle hon då åkt och hälsat på?
SAY WHAT???????????
hmmmmmm, få se nu, precis fött fram mitt första barn, kan inte amma, sönderbitna bröstvårtor, ångest för barn, förhållande och är otrygg. extrem sömnbrist och oro för att förlora barn/sambo/ett liv som jag känner och älskar.
är pressad till 1000 för att vara närvarande, visa att jag bryr mig, fast jag helst vill krypa ner under en sten och dö, all min energi går åt till att hålla mig på benen och hon tycker att jag inte gick att prata med???
till saken hör åxå att hon, trots att vi bett henne låta bli, kunde ringa 2-3 gånger till mig, på raken, för att sen ringa till andreas tills någon av oss svarade, bara för att höra hur det var med lilla stumpan.
"öööööööh, kan inte prata nu, mitt i undersökning, vi hörs sen. ring inte oss, vi ringer dig."
sen ändå, samma sak efter några timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
konstigt att man blir lite sne?
hört om talesättet "älska mig mest när jag förtjänar det sm minst, då behöver jag det som mest"?
hennes äldsta dotter, min strasyster, kan inte få fler barn utan att få hjälp som dom får beksta själva, men att mamma aldrig köpt en ny soffa på affär, DET ÄR EN TRAGEDI!!!!
sen hugger hon tillbaka om att jag inte är hennes mamma, att jag inte ska lägga mig i vad hn gör med sina pengar, men vilka är det som månad efter månad har ställt upp med tankkort, lånat ut bil och pengar, handlat någon matkasse med basvaror och försökt hjälpa henne runt på rätt köl och på fötter igen.
det är väl bara att inse att min mamma, i mina ögn, är så omogen och egoistik som en 57-åring kan vara.
jag har slutat ta emot saker till matilda från henne. för hn gör det inte av omsorg, utan för att hon mår bra av att få köpa saker till barnbarnen och inte för att vi behöver ha det.
snällt, javisst, men jag skulle hellre slippa låna ut tankkortet eller höra henne klaga över att hon inte har mat eller pengar till alla räkningar.
såklart har hn fgdeskulder åxå, så jag är inte ens säker på att hon får arvet, utan at fogden snattar det för henne.
h, jag skulle kunna skriva en hel roman om detta, blir så arg och sårad av henne!