Yes BB Stockholm. Vad lustigt!Jag gissar att de ska göra ett till VUL och se om livmodertappen kortats och mjuknat ännu mer. Kommer fortsatt pyttelite blod.
Kollar dom det med ultraljud? På mig kände dom bara som på @FeatherCloud

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes BB Stockholm. Vad lustigt!Jag gissar att de ska göra ett till VUL och se om livmodertappen kortats och mjuknat ännu mer. Kommer fortsatt pyttelite blod.
Det är ju så himla svårt det där! Vi lämnar bort vår hund idag, men just nu känns det som att ser aldrig kommer bli en bebis här.![]()
Kollar dom det med ultraljud? På mig kände dom bara som på @FeatherCloudlycka till, hoppas på bebis snart!
![]()
Ni är ju på G iallafall
Är i övrigt kluven på huruvida man ska göra med ena hunden, han har rätt mycket mentala svårigheter och har blivit värre sen jag blev gravid och han har visat rätt tydligt att barn är läskiga, hade väl egentligen tänkt att man kanske skulle låtit han somna in innan men fysiskt är han ju frisk så det känns jobbigt att ta ett beslut, i nuläget får man i stort sett tvinga i han maten för han är så nervös och stressad![]()
Blöh säger jag.
Hela familjen är tokförkylda inklusive bebis. Och jag har inte sovit många minuter inatt eftersom jag varit så nojig med hennes andning så jag har legat och lyssnat på en snarkande bebisoch så är jag ensam hemma med båda idag...
För att toppa det hela så tappade jag min telefon när jag var ute med hundarna och barnen skulle somna. Jag märkte det intw förrän vi var inne och båda förflyttade till respektive sovplats så det var ju bara att vänta. Men det ringde på dörren nyss och en snäll granne levererade en lätt överkörd telefon![]()
Yes! Igår gjorde de VUL först och gjorde en mätning via det till 2,3 cm och försökte sedan känna men då kunde de inte känna själva "öppenheten" men livmodertappen var mjuk och omriktad.
Nu ligger jag här med CTG igen och allt ser bra ut, har högre siffror för sammandragningar än igår dock, runt 40 istället för 10-20.
Tack och tack detsamma!![]()
Ni är ju på G iallafall
Är i övrigt kluven på huruvida man ska göra med ena hunden, han har rätt mycket mentala svårigheter och har blivit värre sen jag blev gravid och han har visat rätt tydligt att barn är läskiga, hade väl egentligen tänkt att man kanske skulle låtit han somna in innan men fysiskt är han ju frisk så det känns jobbigt att ta ett beslut, i nuläget får man i stort sett tvinga i han maten för han är så nervös och stressad![]()
Spännande! Hoppas att det har gått framåt ännu lite till!
Tack!![]()
Skönt att det slutat blöda iafVilket antiklimax!
Livmodertappen exakt lika lång och blödningarna avstannat. Skulle ringa om det började blöda igen men lutar åt falsklarm. Nu känner vi oss lite chockade och tomma istället.
Du är väl där just nu?Hoppas det går bra för dig!
Skönt att det slutat blöda iafsvårt när det växlar så, hade ni hunnit bli mentalt inställda på bebis än, eller känns det skönt om det tar ett tag till?
![]()
Vilket antiklimax!
Livmodertappen exakt lika lång och blödningarna avstannat. Skulle ringa om det började blöda igen men lutar åt falsklarm. Nu känner vi oss lite chockade och tomma istället.
Du är väl där just nu?Hoppas det går bra för dig!
Åh vad tråkigt! Förstår verkligen att det var ett antiklimax. Förstår precis känslan med att ställa sig in på att bebis är på g och sen kanske det inte är så. Vi hoppas dock att det ändå kommer igång!
Jag är klar nu. Hade öppnat mig til 2.5 cm och tappen var nästan utplånad. Om inte vattnet gått innan måndag så tar dom hål på hinnan då och sätter igång det, men dom vill gärna att vi avvaktar helgen och hoppas att det kommer igång av sig självt. Det var i vilket fall för sent för att sätta in hormonbehandling menade dom på, kroppen hade själv kommit förbi det stadiet.
Så nu hoppas vi bara att det ska ta fart men tyvärr känns det superlugnt i kroppen just nu. Bara bebis som rör sig, inga värkar eller sammandragningar alls.
Ja det kanske var det ändå. Men vad är vitsen med en värkDet kan säkert vara en värk. Det är så olika för alla hur det upplevs och känns och hur ofta de kommer i början!
När det ilar så dant i underlivet att man inte kan stå stillFår öva på andningen iallafall
![]()
Här händer inte mycket, har pyttelite molvärk till och från, men utöver det är jag bara jättetrött och retlig.
Har dessutom tjafsat med sambon om en massa småsaker (som såklart blir jättestora iom allt) och är så sjukt opepp på en eventuell förlossning bara för det. Superbarnsligt, men jag är så himla långsint...![]()