Vinterjacka!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare alisson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 904
A

alisson

Är man galen om man shoppar en stalljacka för 2000 :crazy:
Har hittat en helt underbar MountainHorse jacka, den är ganska lång, svart, sitter bra, jättesnygg och framför allt jättevarm :love:

Mina andra stalljackor ha kostat 200-350kr.
Stalljackor slits så snabbt och går sönder, inte värt att lägga massor med pengar på en sånn....

Spanat lite på jackor då ja behöver en ny nu, enda felet på den här är priset. Kan inte vänta med att köpa den heller då den har slutat tillverkas och min storlek är slut i ena affären och i den andra fanns det en kvar. Dom har hängt undan den åt mig tills imorgon, så nu måste jag bestämma mig :crazy:
Det är ju globen i helgen och då kanske det finns någon bra jacka där....

Vill verkligen ha den men kan man verkligen köpa en så dyr stalljacka?

Sv: Vinterjacka!

nää det är knasigt att göra det. det är ju knappt man har så dyra jackor till vardags...så jag skulle inte göra det. du kan ju få 4 stalljackor till samma pris som en!!

Fast inte 4 så varma och mysiga :(
Vet att jag inte borde köpa den men den var så skön.

När jag shoppade min "civila" vinterjacka tvekade jag jättelänge innan jag köpte. Den kostade samma och det var ett riktigt bra köp, nu är det andra året jag har den och det synns knappt att den är använd och jag gillar den lika mkt fortfarande :love: . Brukar aldrig köpa så dyra kläder.

jag köpte en Kyra K. Edinburgh för 2000kr...det går så bra så! De håller ju ett tag åxå!

/Malin

alisson skrev:
Är man galen om man shoppar en stalljacka för 2000 :crazy:
Har hittat en helt underbar MountainHorse jacka, den är ganska lång, svart, sitter bra, jättesnygg och framför allt jättevarm :love:

Mina andra stalljackor ha kostat 200-350kr.
Stalljackor slits så snabbt och går sönder, inte värt att lägga massor med pengar på en sånn....

Spanat lite på jackor då ja behöver en ny nu, enda felet på den här är priset. Kan inte vänta med att köpa den heller då den har slutat tillverkas och min storlek är slut i ena affären och i den andra fanns det en kvar. Dom har hängt undan den åt mig tills imorgon, så nu måste jag bestämma mig :crazy:
Det är ju globen i helgen och då kanske det finns någon bra jacka där....

Vill verkligen ha den men kan man verkligen köpa en så dyr stalljacka?

Jag sär snål som en smålänning när det gäller stalljackor. Brukar köpa de som kostar typ 500 - 600 kr, och då brukar de hålla i iaf 7-8 år. (De för typ 250 brukar bara hålla ett år, så det blir dyrare)

Dock köpte jag en MH BodyGuardjacka för ett år sen. En sådan där mix av jacka och säkerhetsväst. Hade ALDRIG betalat 2000 kronor om jag inte fått säkerhetsvästdelen med (ska inte jmf med en säkerhetsväst, men hela jackan är full i skyddsplattor). Använd vid ridning och en del (inte mkmt) stalljobb förra vintern. Sen på våren tog jag urplattorna och hade den frekvent som vanlig stalljacka. Plockade i plattorna igen nu på senhösten och använder den. Och se på sjutton om den inte fortfarande är som ny.

Så, köp du 2000 kronorsjackan om du har råd och OM du bedömmer att dne hållr (och du vill ha den) i tio år. Annars sök vidare efter en fin men billigare stalljacka.

Är det en bra och hållbar jacka ska du absolut satsa på den! Jag har alltid köpt lite dyrare jackor (Kyra, MH, Musto osv..) och det har man igen i längden! Det som sliter ut mina jackor är inte stallarbetet utan tvättmaskinen!
Nu är det inte så att jag rider på ridskola en dag i veckan, utan mina jackor används dagligen i stallet vid arbete med hästarna, traktorkörning, byggnadsarbete och andra förekommande saker på ett lantbruk!

Nä, men om du köper en MH jacka till 2000 är du galen!!!!! Köp ett bättre märke isåfall!!

Köp den!
Den håller säkert jätte bra och är varm och go!
Nån gång kan man unna sig en sådan dyr sak!

Jag har en MH-jacka som jag är väldigt nöjd med. Köpte den 1999 vilket kanske inte är så längesedan, men jag har haft den varje dag varje vinter och det enda som hänt är att den tappat i färg (svart), den är fortfarande lika varm och vattentät som i början.

En fråga bara, hur gjorde du köpte du den eller inte??

Jag köpte en vinterjacka från MH för över 2000 förra året, och jag kunde inte ha köpt en bättre eller snyggare jacka! Den är superbra! :love: :bow:

Mvh Huntress

Köpt den :love:

Dom hade bara två kvar och den ena var i min storlek, modellen utgått så det kommer inte in några nya. Så då kunde jag inte låta bli att köpa.

Det är inte många jackor som jag tycker mycket om, men det här är helt klart en av dom!

Senast ändrad av en moderator:

Provade BodyGard jackan men den var inte lika varm och inte lika skön. Nu ville jag verkligen ha en VARM jacka och det är den här :)

Den här kostade 2495kr och är förra årets modell. (nu 20%rabatt eftersom modellen utgått)
Svart, halvlång, löstagbar pälskant på luvan, grått foder. Samma? Dom har väll bara en dyrare modell per år?

Nej det tycker jag är helt ok!
Köpte en vanlig vinterjacka för 2500 nyligen själv så :angel:
Man använder ju stalljackor rätt mkt oxå, inte bara vanliga vinterjackor!

Liknande trådar

Utrustning Jag har i forntiden haft underbara ridhandskar från Roekl. De var gjorda i tunnt, mjukt skinn och hade en otrolig känsla, samtidigt som...
Svar
6
· Visningar
2 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka