Vinterpäls

Tack.....
har man täcke på hästen så borde den ju isåfall ha vinterpäls enbart på halsen, och så är ju aldrig fallet, den kan SE ut som att den har kortare päls på kroppen men det är bara för att det blir tillplattat..
 
Sv: Vinterpäls

Det är ju olika från år till år när man "ska" börja täcka en häst. Men enligt tidningar och böcker bör man täcka i spetember om du vill slippa den tjocka, rejäla pälsen.

Jag brukar börja med ett regntäcke när det regnar, och sen ngn gång i oktober börjar jag täcka med innetäcke.

Du behöver inte klippa, du får en kortare päls, men ett BRA knep att vänja hästen vid ljudet av klippmaskinen är att lägga den i stallet påslagen eller spela in ljudt o spela upp i stallet under ngn timme.... det är oftast ljudet dem tycker är lite äcklig.

Hoppas du får bukt på det :)
 

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Hej! Jag har under 2 år varit beroende av laxeringsmedel, Dulcolax, Toilax mm. Har överdoserat och tagit i princip dagligen. Jag har nu...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som vågar sig på en gissning vad det här är för något? Prover är inskickat, men jag är väldigt nyfiken innan svar kommer. Vita...
Svar
4
· Visningar
600
Senast: Eloise
·
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 056
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp