Vinterridstövlar

Mirtai

Trådstartare
Vilka vinterridstövlar har ni och kan rekommendera?

Bor i Norrland och har bara oisolerat ridhus = svinkallt. Vill ha ett par sköna, snygga och funktionella varma ridstövlar. Gärna snygga också varpå många billigare modeller går bort.
Ultimata vore vanliga ridstövlar men fodrade med fårskinn. Vet att typ amazona sueca har men hoppas att jag ska hitta billigare alternativ 🙈
 
Vilka vinterridstövlar har ni och kan rekommendera?

Bor i Norrland och har bara oisolerat ridhus = svinkallt. Vill ha ett par sköna, snygga och funktionella varma ridstövlar. Gärna snygga också varpå många billigare modeller går bort.
Ultimata vore vanliga ridstövlar men fodrade med fårskinn. Vet att typ amazona sueca har men hoppas att jag ska hitta billigare alternativ 🙈

Jag har HKMs fodrade stövel med snörning. Tycker att den är snygg, men ser inte ut som en dressyrstövel kanske, går att rida vettigt i och jag har den på träning också. Tror inte att jag har frusit i dom än trots att jag alltid rider ute och bor på ungefär samma ställe som du. Har bytt dragkedjorna, haft dom tv eller tre säsonger men rider flera hästar per dag.
 
Jag har ett par från bocaj, fodrade med fårskinn, jättesköna! Jag använder den alltid på vintern, har även tävlat med dem. Vägrar att frysa!!
 
Vilka vinterridstövlar har ni och kan rekommendera?

Bor i Norrland och har bara oisolerat ridhus = svinkallt. Vill ha ett par sköna, snygga och funktionella varma ridstövlar. Gärna snygga också varpå många billigare modeller går bort.
Ultimata vore vanliga ridstövlar men fodrade med fårskinn. Vet att typ amazona sueca har men hoppas att jag ska hitta billigare alternativ 🙈
Vad har du för storlek?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för erfarenheter av de nättare varianterna av vinterridstövlar? Tänker på tex Cavallo Polar och liknande. Såg även att...
Svar
6
· Visningar
1 619
Senast: Gelina
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 046
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 576
Senast: Salinero
·
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp