Vinterridstövlar..hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 783
M

Mie

Ska införskaffa ett par stövlar för vintern och väljer mellan MH Rimfrost Rider och Börjes Läderstövel Tex.
Nån som äger antingen eller och kan säga sin åsikt om respektive stövel?

Sv: Vinterridstövlar..hjälp

Ingen? Vad rekommenderas då? I prisklass Under 1000 kr..

Graninge med aluminiumsula + fårskinn (den tunnare typen) håller varmt & torrt. Hittas säkert på annons & auktion.

Jag har MH Rimfrost Paddock, dvs skovarianten av de MH-stövlarna du tittat på. Och det är de absolut varmaste skorna jag nånsin har haft. Om stövlarna är någorlunda lika, så kommer du inte ångra dig om du köper ett par. :D

jag har ett par "höga kusten"-stövlar i läder på vintern, får plats med yllestrumpor + raggsockor, och varma yllebyxo + ridbyxor, i dem. underbara :love: har haft dem flera år och klarar mig inte utan dem på vintern.
har också Graninge-kängor som används flitigt.

jag har rimfrost rider. helt perfekta! tyvärr utslitna nu efter 3 års flitigt användande så det blir till att inhandla ett par nya iår!

Jag är väldigt frysen av mig, men har inte frysit en enda gång om fötterna i dessa.:love:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka