vinterstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare trasdokkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 080
T

trasdokkan

hej. jag letar efter ett par vinter ridstövlar, ett par riktigt varma som helst är vattentäta också. någon som har ngt att rekommendera?

Sv: vinterstövlar

Jag har inget speciellt märke jag kan tipsa dig om men köp thermo-stövlar. Såna men "helgjuten gummifot" och fodrade textilskaft. Dom är det bästa att ha på vintern! Graninge och liknande tycker inte jag är ett dugg varma.

Jag har graninge kängor. Dom gillar jag..

Kolla på MHs Rimfrost rider! :)

Graninge stövlarna är INTE varma, men de är ju heller inte fodrade!

Buongusto skrev:
Kolla på MHs Rimfrost rider! :)

Se mitt inlägg ang MHs Rimfrost i Svartliste tråden! ;) Av den anledningen undrar jag också över vinterstövlar! Vill inte köpa ett par vinterstövlar för 1000.- som pajar direkt... :devil:

//Alice

Jag har själv ett par Rimfrost från MH och de är hela! Jag har även skor och annat från MH och de har varken slitits eller gått sönder mer eller snabbare än grejor av andra märken! :cool:

Jag har ett par jag har köpt mina ridstövlar på granngården och dem är i alla fall en så länge både varma och vattentäta

Då blir jag nyfiken; När köpte du dina rimfrost, hur länge har du haft dom och hur frekvent har du använt dom (vid bara ridning eller vid "normalt arbete" i stallet?)??? *otroligt nyfiken alice*

//Alice

Jag rider alltid m skor på vintern. har köpt några från Roping, asfula men ack så varma. det är gummisula o typ tjockt filtaktigt foder. m yllestrumpor i fryser jag aldrig. Dafna heter modellen. en bild på dem

går att rida i dom, iaf m mina gamla stigbyglar, nu har jag dock köpt ett par Sprenger som är smalare så jag tror inte det går, men då får jag väll ha på mig stövlar den stunden o frysa. el byta stigbyglar...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
757
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025