Vintertäcke med hals i storlek 120?

Remix

Trådstartare
Finns det nått bra, slitstarkt, vattentätt vintertäcke med bogveck i 120?
Helst fast hals. Har letat som en tok men hittar inget.

Sv: Vintertäcke med hals i storlek 120?

Horseware Rambo Wug Plus finns med 200g & 370g

Horseware Amigo 1200D Plus finns i 200g & 350g

Inga bogveck men väldigt få hästar får skav av HW. Om det funkar med avtagbar hals har HW ännu fler modeller. Kolla in deras hemsida.

vad jag kan se finns bara 115 / 125.

Deras översättning från engelska storlekar 5.0 5.3 5.6 5.9 som används till ponny blir felöversatta så i 5.6 står det 115 men om man jämför med täcken som är tillverkade efter svenska storlekar 105, 115, 125 cm blir 5.6 större än 115 och mindre än 125. :idea:

jaha :idea:
men det var ju det med bogvecken.

Jag tror du kan fråga nästan varenda en som ha HW på sina hästar om de saknar bogvecken och alla hade svarat antingen NEJ! eller så passar deras hästar helt enkelt inte i HW (som har lite oliika modeller). Vilket så klart oxå kan förekomma, men då hjälper nog inte ett bogveck utan snarare en helt annan modell :)

Det lilla jag täckade innan var med bogveck och hästen hade skav. Nu har vi två olika hästar som klippt/ej klippt inte få det minsta tillstymmelse till skav av sina HW.

Min häst har svårt att få skav men han känner sig lätt "instängd". Han står bara still i hagen och rör sig inte. Man får dra ut honom ut boxen och det är inte likt honom.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
604
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
580
Samhälle Jag blev automatiskt ansluten till Amazon Prime och det är inget som jag vill betala för. Handlar ytterst sällan på Amazon så det är...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka