Vintertäcke

Sv: Vintertäcke

Av erfarenhet tycker jag horse saver är bra och prisvärda täcken (har ett vintertäcke)... Event har också bra täcken men är ofta lite dyrare (har ett regntäcke)... rekomenderar båda... men 400g fyllning är ganska mycket om du tänkt ha ett stalltäcke under... 300g räcker gott och väl om du har ett stalltäcke under...

Rekommenderar Källqvists Horsesaver vintertäcke med halvhals, 380 g foder!

Möter alla dina kriteria:
Ingen ryggsöm dessutom, 380 g är MYCKET. Ligger kanon på hästar som inte är så breda fram, halvhalsen bidrar ytterligare. Har det till mitt fullblod som är stor (1,70) dock av ridhäst modell mer än "typiskt" fullblod, men inte så bred som ett halvblod förstås.

Har:
bogveck
snabbspännen
lågt sittande kryssgjordar med resår del vid spännet.
elastiska bensnören.

ett riktigt bra täcke tycker jag till priset för runt 800:-
Finns på Granngården och om du går in på Källqvists hemsida kan du se hur det ser ut. Rekommenderar varmt till den som letar efter ett varmt och prisvärt ute vintertäcke.

Alexandra_W skrev:
HorseSaver är mycket slitstarka, bogveck på RÄTT ställe, teflonbelagda, snabbknäppen i bogen och MYCKET ställbart i bogen så passar även hästar med smaaala bogar (har ett på min unghäst nu och det passar både henne och betydligt grövre, vuxna valacken i bogen). Kryssgjordar med resårinfästning, elastiska bensnören. Rejält med foder och helt suveränt.

Väl talat Alexandra! Såg inte ditt inlägg förrän jag själv gjort mitt! :o :p

www.exklusiv.se så har de 30% rea fram till sista mars! De har både täcken och schabrak och en del andra produkter.

Någon som har handlat där och vet hur deras produkter är!?

Då kan jag vara ännu mer kärringen mot strömmen och ifrågasätta det fantastiska med Horseware. De har inte varit ett dugg bättre än mina billiga MacPro-täcken tex. Har fått såväl bogskav som haft läckande Horsewaretäcken. Löjligt dyra dessutom.

Elektron skrev:
Då kan jag vara ännu mer kärringen mot strömmen och ifrågasätta det fantastiska med Horseware. De har inte varit ett dugg bättre än mina billiga MacPro-täcken tex. Har fått såväl bogskav som haft läckande Horsewaretäcken. Löjligt dyra dessutom.

De Horseware jag har har vart väldigt mycket bättre än det MacPro regntäcket som jag köpte en gång. Det satt verkligen illa på mina grabbar och höll inte länge innan det var trasigt.

Läcker gjorde det också.. Det enda positiva med det är väl att det var billigt. Men det hjälper ju inte så mycket när det inte håller måttet.

Mycket i passformsväg beror ju på hur ens häst är skapt, därav så passar täckesmärken så väldigt olika från häst till häst och då blir ju också de olika människornas "betyg" kraftigt varierande.

På mina hästar så sitter Horseware mycket bra, har inga som helst problem med skav, hästarna är torra och har en behaglig temperatur efter att ha använt dom och de har hållt i yttertyget kanonbra efter flera års användning. (Kansker beror på att jag har Irländare ;) )

Även Sveas täcken sitter bra på mina, dock så har alla täcken utom ett vart av dålig yttertygskvalitet men det som har hållt, det verkar vara armerat, håller för vad som helst så det är jag verkligen nöjd med!

Håller med om Källqvists täcke. Granngården hade tecknat avtal och köpt många och det var därför priset inte var så högt på dessa täcken.

En liten fågel har viskat att man nästa år tecknat avtal med Bucas så nästa år kommer det att gå att köpa billigare Bucas täcke på Granngården!

Liknande trådar

Utrustning Pållen önskade sig visst ett nytt vintertäcke i julklapp, har nu tagit sönder det älskade gamla tjocka täcket :cry: Visserligen har det...
Svar
16
· Visningar
1 831
Senast: Magica
·
S
Utrustning Jag är på jakt efter ett nytt vintertäcke, då det jag har precis blev upprivet längs hela bogen. Det måste vara väldigt varmt, helst... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 098
Senast: Ilion2
·
L
Utrustning Nu när det börjar bli kallt så funderar jag på att köpe ett nytt vintertäcke till ponnyn. Han har storlek 95 så dte finns inte sådär...
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: Lozzan
·
M
Utrustning Nu har jag redan börjat tänka på vintertäcken. Ska stalla upp min häst i nytt stall och där ingår inte täckesbyte och jag har ingen... 2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka