VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nu har jag fått ett kort med mailen som en av mina grannar tog härom veckan, båda tjejerna syns och lite av gammelgubben också..
DSC05049.jpg

Hoppas den kommer att synas.

*KL*

Såå, vilka ska till Hågelby nu då? :laugh: Jag och Cerberus kommer dit iallafall, vi ska bara lyckas ragga skjuts. :crazy:

*KL*

Såå, vilka ska till Hågelby nu då? :laugh: Jag och Cerberus kommer dit iallafall, vi ska bara lyckas ragga skjuts. :crazy:

Jag ska dit med mina damer.
Fast, det går ju tydligen att ta sig dit kommunalt. (så om det inte regnar så behöver du inte skjuts :p)

Såå, vilka ska till Hågelby nu då? Jag och Cerberus kommer dit iallafall, vi ska bara lyckas ragga skjuts.

Jag och Miiko!

Miiko ska gå med två av sina syskon!
Sen kommer också minst två av mina varghundsvänner vara där.

Det går 3-4 bussar till Hågelby hela tiden(från Tumba C). Från busshållplatsen är det en promenad på 10-15 min på asfalterad väg, man går mot Skrefsta gård/ridskola. Bussarna är 707, 708 och 738, kanske någon till. Bussresan från Tumba tar ca 10min.

Jag och Miiko!

Justja! ville du ha hjälp med utställningsträning? Jag är upptagen lördag-söndag den här veckan och en av dagarna nästa helg (har inte koll på vilken) men annars är jag ledig precis hela tiden. Hojta till om/när du vill ses!

Och bra att du hittar, då vet jag vem jag ska fråga om hjälp om jag får problem :D

Har inte sett din tror jag, har du inget foto? En till är förstås inga problem, har man en vill man nästan alltid ha en till, men kanske inte valp? Själv fick jag ju en omplacering/fodervärd som råkade vara halvsyster med den jag hade. Lite tur då förstås!

Jag har en saluki, och jag tror du har sett bilder på henne;)

Förlåt, stänger av hjärnkontoret ibland tydligen. Visst har jag sett din snygga hund och dessutom den mycket trevliga omgivningen som du har. Du kanske kan hitta en omplacering/ fodervärd som är ok? Det finns ju faktiskt folk som köper hund utan att riktigt tänka igenom saken riktigt men också så händer ju grejer i livet och ibland måste hundar omplaceras av sådan anledning. Att ta en problemhund är väl inte någon drömsituation. Min har visat sig ha en del problem som vi jobbar på men i det stora hela fungerar hon ganska bra.

-kl-

har smygläst den här tråden ett tag och jag har blivit helt kär i de vinthundar ni har visat.. så otroligt fina hundar, dessutom verkar de ju vara jättetrevliga också! själv har jag en liten pudel, men åh, jag drömmer om en vinthund som hon kan leka med!

:D

vet du vad du gör då, leta upp någon som har en vinthund som bor i närheten av dig och försök få möjlighet att träffa den lite då och då. Det borde inte vara någon omöjlighet :p (eller okay, alla kanske inte är som mig.. jag vill alltid träffa allt och alla... :angel:)

Förresten, vet ni vad jag kom på, min lillskit är 18 månader idag! :eek: Hon är för tusan lure corusing-gammal nu! Min lilla skrutthund, hon var ju valp nyss! *skakar på huvudet åt galenskaperna*
Vi var ute på promenad i naturreservatet i morse och jag tror att jag fått någonting som kan liknas vid en uppställningsbild i alla fall :D Ska se hur bilderna är när jag får in dem i datorn.

jaaaa jag får väl göra det! mötte en äldre dam med två stycken jättar. vet inte om det var borzoi eller vad det var.. trodde först att det var afghaner, men efter att ha tänkt efter lite var det nog inte så.

man kan ju undra vad min pudel skulle tycka, hon lär ju inte vara så snabb längre i jämförelse?! :) haha.

mysigt! tiden går så himla fort!
ser fram emot bilder.

Gå fram och prata med henne om du får möjlighet! :D

Såhär ser hon ut nu, min lillskrutta.
dsc_4226-copy1_55471251.jpg

Just nu håller Zala på och har stortvätt av Wahidah. Ögon, nos och mage ska tydligen tvättas otroligt noga och Wahidah får inte göra något annat än att ligga stilla och vara snäll :p

I dag blir det lek med 3 andra salukis (varav en är Wahidahs bror) :D

-kl-

har smygläst den här tråden ett tag och jag har blivit helt kär i de vinthundar ni har visat.. så otroligt fina hundar, dessutom verkar de ju vara jättetrevliga också! själv har jag en liten pudel, men åh, jag drömmer om en vinthund som hon kan leka med!

Välkommen till vinthundstråden. :laugh:
Tycker att du funderar på en trevlig rasgrupp till nästa hund ;)
Kanske en greyhound :love:

Välkommen till vinthundstråden. :laugh:
Tycker att du funderar på en trevlig rasgrupp till nästa hund ;)
Kanske en greyhound :love:

tack! ja, det verkar onekligen vara trevliga hundar.. känns som något för mig. dock lär det nog dröja länge innan (om) jag skaffar en till hund, men drömma kan man väl..

dom är fina! :love: har tittat lite på whippet, salukis och någon mer..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka