VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Funderade på det där du skrev om att Zala brukade matvägra vid miljöombyte, har det gått över alltså?

Japps, det har det. Ibland kan hon äta lite sämre visserligen, men hon äter alltid något. (Hon kan även få för sig att inte äta frukost även "vanliga dagar" för att hon hellre vill sova :p några timmar senare vill hon däremot gärna äta)
Förut var hon nog ganska osäker vid miljöombyten och ville känna att hon hade full koll på var hon var innan hon började äta. (tror jag).
När vi bott ihop några månader gick hennes "flytt-matvägran" över nästan helt, och hon blev lugnare vid miljöombyten även i övrigt.
Nu kan "vad som helst" hända och hon är skitlugn, så länge jag är med. Jag kan komma till helt nytt ställe, slänga in henne i ett rum, gå därifrån och lämna henne några timmar och hon bara sover - OM hon har något som "luktar mig" med sig. Förut gick inte det, då behövde man sova med henne i alla fall en natt på nya stället för att hon skulle förstå att man inte tänkte överge henne där :p
Hon är verkligen söt, min lilla dam...

haha, ja det kanske är så det är ;) ska lägga fram den teorin för min mamma, hon lär inte gilla den :D

fast hon har faktiskt blivit vildare på sistone, när hon kom så var hon å himla lugn och försynt men nu...vilket jag tycker är väldigt skönt, för det visar ju på att hon trivs och vågar ta för sig! men ibland kan jag tycka att hon tar i lite väl mycket...

åh vad skönt, då finns det hopp om glimma också då :) hon blir precis så där, orolig och väldigt, väldigt mattig när vi är borta. hon vill ha hundra koll på mig hela tiden, annars blir hon orolig. men jag tror det beror mycket på att hon fått hoppa runt så mycket under sitt första år, så jag tror det kommer ge med sig (hoppas jag iaf, hon kommer liksom ha en söndag på sig att fatta att min lilla studentlya är vårt nya hem och att det är heeelt ok att bli lämnad ensam där på måndagen :angel:)

Efter alla strapatser med mina damer tror jag numera att det finns hopp för varenda jäkla trasslig vinthund i hela universum :p Det känns som om det inte finns ett enda problem vi inte haft, men vi har klarat av att lösa i stort sett alla.

Det kommer säkert gå bra att lämna henne, se till att låta några riktigt smaskiga tuggben ligga framme och se till att hon är välrastad innan bara :)

Herrejesus vad han är söt din valpis! :love:

Synd att man missade valptiden och tur att buke finns så man får en liten flärd av den i alla fall :D

Dagens skörd på fina mysaren. Blir mer och mer glad i honom för varje dag. Han äter även lite bättre och tar för sig lite mer av livet. Går åt rätt håll! Har lyckats få min syster i startgroparna till att bli whippa-ägare också :D

Örat :love:
34714_1252528617.jpg

14223_1252527692.jpg

En misslyckad men söt kurragömma!
20252_1252527477.jpg

Herregud vilka helcharmiga bilder! :love::love: (och jag vill se fler bilder på ditt hem! du ser ut att bo urtjusigt :D)

Jag och mina damer var ute på en fem timmar lång promenad idag(!) och de är nu ganska nöjda.. Min bästa vän, som ska vara hundvakt åt dem i helgen var med också och tog Zala. Det kändes jätteskumt att bara ha Waha i kopplet men se Zala gå runt bredvid - kopplad :p
Har nog några bilder på en glad, badande Wahidah också, men den här kvällen är ingen bra kväll, så jag ska kolla bilder någon annan gång..

Nu är jag frisk och bestämde mig för att ta mitt under stimulerade monster på en lång promenad i skogen. Hon blev sjövild!har nog inte haft så kul på lääänge:)
Vi passade i alla fall på att öva på springfottona och ja,det gick lite bättre!
Bild048.jpg

Bild053.jpg

Sen stod hon plötsligt stilla, och då fick jag in den här tio poengaren!!!!!
Bild051.jpg

Hon har blivigt så stor!

Har anmält mig till Hågelby så jag hoppas att så många som möjligt kommer dit! Vore så roligt att ses:)

Hej svejs kära vinthundsbukisar!

Men åh, de växer ju så det knakar, de där små :p
Underbart att du anmält till Hågelby! jag har inte gjort det, än, men ska fixa det snart.. (Ja, jag är alltid ute i sista sekund, med allt)

Så! Nu är mina damer anmälda till Hågelby. Ett till utställningskoppel är inköpt och en vän följer med till utställningen så nu kan jag vara lugn, även om det skulle råka bli så att både Zala och Wahidah får CK och ska in i ringen samtidigt :p Inte för att jag tror att det händer, men det är alltid bra att vara på säkra sidan.

Så stor hon är! :laugh:
Jag är inte så insatt i vad de olika färgerna heter, vad kallas hennes färg? Jättefin är hon!:love:

kl

Nu är Donnie 11 veckor gammal!

Vi försöker öva en kort stund varje dag med att ställa upp honom. Tips & råd tas tacksamt emot:bow:
Han har lite svårt för det här med att stå still..:angel:

Så stor hon är!
Jag är inte så insatt i vad de olika färgerna heter, vad kallas hennes färg? Jättefin är hon!

Oh man tackar!
Hennes färg heter blåbrindel med vit, fast jag tycker hennes brindel är lite väl svart nu när bebis pälsen åkt av. Får se vad dom säger på utställningen...

Lilla Donnie är så söt!
Han är så otroligt lik min första whippet valp jag var tvungen att lämna tillbaka(hjärtfel), så det gör lite ont i hjärteroten när jag ser honom:(

Vår utställnings träning går inte så bra...hon vill gärna "smaka" på alla som vill titta på hennes tänder, gillar inte att stå still och tycker att man defenitivt ska hoppa som en tok istället för att trava. Tvärnita är också populärt.
Tur att inte jag ska visa henne i ringen, men skäms lite i förväg för handlern eftersom Miiko är en sån liten odåga;)

Ja ja, vi har fortfarande lite tid på oss!

Förövrigt fick jag höra av en dam att man borde anmäla folk som mig som inte gav sin hund ordentligt med mat!:rofl:

Vår utställnings träning går inte så bra...hon vill gärna "smaka" på alla som vill titta på hennes tänder, gillar inte att stå still och tycker att man defenitivt ska hoppa som en tok istället för att trava. Tvärnita är också populärt.

Låter som en bra beskrivning av min busunge!:rofl:

Förövrigt fick jag höra av en dam att man borde anmäla folk som mig som inte gav sin hund ordentligt med mat!:rofl:

Jag har fått en liknande kommentar: "Får han nog med mat? Han är ju så benig, stackarn:(." :cool:

Tur att inte jag ska visa henne i ringen, men skäms lite i förväg för handlern eftersom Miiko är en sån liten odåga;)

Ja ja, vi har fortfarande lite tid på oss!

Vem ska visa henne? Det är inte jag som råkat lova något va? :o
Om någon minut åker jag ner till Kalmar (jag är hundlös nu!) och är tillbaka sent imorgon natt, men vill du utställningsträna med mig och damerna så är vi lediga från tisdag och framåt ;)

Det där med att man inte ger hundarna mat är populärt att säga... Jag har flera gånger fått höra "Ger du inte hundarna mat?!" och mitt standardsvar har nu blivit "Nej, oj, jag har visst glömt bort att det är något man måste göra, men det är lugnt, snart har de väl svultit ihjäl och då behöver jag inte tänka mer på det".
Ibland är dock folk lite trevligare och frågar relativt vanligt: "Ska de verkligen se ut sådär?" och då förklarar jag alltid vad en vinthund är och varför de är byggda som de är :) Det brukar uppskattas.

Delvis KL
Jag blev stoppad av en amerikansk turist som klev av tunnelbanan jag skulle på, han hade blivit väldigt orolig och undrade vilken sjukdom min magra hund hade:p

Vem ska visa henne? Det är inte jag som råkat lova något va?

Du kan vara lugn! Det är en vän till min uppfödare som ska visa henne:)

Idag var första dagen för oss tillbaka på hunddagiset, eller det var ju hennes första gång.
Det gick faktiskt bra! Hon har bland annat lärt sig att yla, inte illa ;)
Av ca 40 hundar är hon ensam vintis och blev mycket populär bland praoeleverna:)

Red_ChiliTränar jätte gärna någon dag, kanske fredag? Är ledig då.

Tips & råd tas tacksamt emot

Läste på någon sida om att knepet att lära hunden att "stå",
är att lära den tigga stående helt enkelt. Jag försöker med det, men min tjej är mer egensinnig än hungrig:)

Jag blev stoppad av en amerikansk turist som klev av tunnelbanan jag skulle på, han hade blivit väldigt orolig och undrade vilken sjukdom min magra hund hade
:rofl:

(oj vad många inlägg det blev idag...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka