VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Aah, okay :D (minns att jag till en utställning lovade att visa en whippet som ägs av en bekant och ungefär dagen innan hade jag helt glömt bort det...)

Fredag borde fungera helt utmärkt för mig!

Jag är förövrigt hundlös nu.. Har inte sett mina damer sen i lördags :eek:
Dags att göra sig iordning och åka till hundvakten för att kidnappa tillbaka dem. Wahidah har tydligen haft det otroligt roligt och Zala hittade en stoor dubbelsäng att kidnappa.
Wahidah hade första natten somnat vid hundvaktens fötter, sedan krupit in under täcket, under hundvaktens tröja(!) och sedan slickat hundvakten på ryggen tills hon vaknade :rofl:
Nästa natt sov Wahidah fint i sängen, tills Zala kom och puttade ut henne. Då skulle tydligen Z vara med och ta ALL plats i den lilla smala sängen. Hundvakten fick då göra sig så liten som möjligt och lyfta upp Wahidah i sängen igen, eftersom hon ställt sig nedanför sängen och tittat olyckligt på allt. :p
Sedan har Wahidah väckt hela huset vid 7-tiden varje morgon för att hon varit busig.

Jag tycker nästan synd om hundvakten :angel:

*KL*

Här kommer en liten afghanhälsning från Cebbe stornäsa. :p

nos.jpg

Delvis KL
Jag blev stoppad av en amerikansk turist som klev av tunnelbanan jag skulle på, han hade blivit väldigt orolig och undrade vilken sjukdom min magra hund hade:p

Haha..

Whippetutställningen i Gnesta hölls sist i en tennishall. När vi satt utanför och solade kom en pappa och hans kanske 8-19 årige son ut och gick förbi oss. Pojken var JÄTTEupprörd och säger högt och tydligt till sin pappa att "Men man SKA inte kunna se revbenen på hundar! De svälter!". Pappan småler och säger allvarligt "Nej, du har rätt, den där får säkert inte så många poäng" medans han pekar på min kompis whippet som var i jättefint hull:D

Haha..

Whippetutställningen i Gnesta hölls sist i en tennishall. När vi satt utanför och solade kom en pappa och hans kanske 8-19 årige son ut och gick förbi oss. Pojken var JÄTTEupprörd och säger högt och tydligt till sin pappa att "Men man SKA inte kunna se revbenen på hundar! De svälter!". Pappan småler och säger allvarligt "Nej, du har rätt, den där får säkert inte så många poäng" medans han pekar på min kompis whippet som var i jättefint hull:D

Lite svårt att åldersbestämma barn?:D

Jag tittade igenom senaste omgången uppställningsbilder lite mer noga nu. Här är den bild där Wahidah stod mest avslappnad men ändå vaken.

w_53482557.jpg

Jag tror att jag är nyförälskad i min lillskit. :love:

Wahidah hade första natten somnat vid hundvaktens fötter, sedan krupit in under täcket, under hundvaktens tröja(!) och sedan slickat hundvakten på ryggen tills hon vaknade :rofl:
Nästa natt sov Wahidah fint i sängen, tills Zala kom och puttade ut henne. Då skulle tydligen Z vara med och ta ALL plats i den lilla smala sängen. Hundvakten fick då göra sig så liten som möjligt och lyfta upp Wahidah i sängen igen, eftersom hon ställt sig nedanför sängen och tittat olyckligt på allt. :p

Åh! Underbara djur! Jag skulle göra vad som helst för en eller ett par salukis i min säng nu om nätterna, det börjar bli så himla kallt. Har väldigt dåligt med tid de närmaste veckorna, men så fort jag blir lite mer ledig så kidnappar jag gärna någon av dina om jag får, det är jobbigt att vara utan hund. :(

Jag förstår dig verkligen! Jag var ju utan dem nu i 2-3 dagar och avled nästan, främst för att det inte gick att sova ordentligt.
Du får hojta till när du får mer tid så får du låna hur mycket som helst! Sedan kanske vi skulle kunna åka till dig och gå långpromenad någon dag?

Vad mysigt ni har det när ni bor i samma stad. Ingen som överväger att flytta till malmö? Vi har fortfarande sommarväder :idea: :bump: ;)

Har för övrigt haft lite problem med maten till Cc. Köpte en liten säck Orijen och igår åt han när maten var helt uppmjukad med vatten + blodpulver. Fint att han väljer det dyraste fodret som finnas att hitta. Ska försöka förklara för honom hur det fungerar att vara student på 2000-talet...

Nåväl, vill inte ha ner honom mer i vikt nu, så jag får köra på Orijen om det fungerar. Fodret har bra värden och då kan matte göra avkall på..lite studentlitteratur :idea:

Bilder på långnostroll. Matte glömmer kameran vid perfekt-foto-väder, så än så länge finns bara en massa mysbilder.

DSC01725.jpg

DSC01744.jpg

Cc eller Gollum :angel:

DSC01770.jpg

Landskapet ser så härligt ut på dina bilder. Vill också bo så där öppet och fint. En egen tomt står högt på önskelistan just nu. :p Det är bekvämt att bo centralt i stan men.. näääe.. Jag är en lantis innerst inne. :p

*KL*

Min kille växer så det knakar. Tänk att det inte var länge sedan han var ett litet fluff. Han är fortfarande tunn och behöver växa till sig lite till, det går långsamt för honom. Men jag väljer att se det som ett gott tecken. För 9 månader sedan hängde han extremt mycket på armbågarna och tassarna var vridna utåt, det har växt till sig väldigt fint. Så nu väntar vi bara på lite hanhundsmassa med, även om han alltid kommer vara en nättare variant.

Vad tycker ni? Lite skillnad va, ni som följt honom? :)

:love:
IMG_1078.jpg

IMG_1158.jpg

IMG_1160.jpg

Tyvärr kom en annan hund in i bilden på travbilden, men man ser ändå att han sträcker på sig och visade upp sig rätt tjusigt. Han har varit loj när man springer men har blivit gladare och gladare, och nu senast kom jag på att jag frågade efter hans bästis Haley, "Var är Haley då, titta efter Haley", då sprang han som sjutton. Hehe. Elak matte som luras så, men han är ju så tjusig så det kan gott domaren också få se lite av. :p

Hahaha! Jaa, fluffet! Tack! Dom är inte helt vackra när dom är juniorer direkt. :D

Gud jag blir galen!

Det tog en halv timme för oss att gå hem idag, hon kan bara inte sluta dra som en idiot när hon vet att hon ska hem...ingenting verkar fungera så idag plockade jag helt sonika upp henne och bar henne hem. Och när vi kom hem var jag så trött på henne att jag bad mina sambos uppehålla henne LÅNGT ifrån mig så att jag kunde äta en macka och gråta en skvätt.

Jag vet att man inte kan vara långsynt med hundar men just nu skulle jag vilja hämnas med att typ reta henne för att hon har en lång nos eller något. Typ lågstadie retas, för det är lite så surmulen på henne jag känner mig.

Men så fort hon somnar igen så är hon min lilla ängel:) Och JA,hon har varit skit duktig idag och hon är nog minst lika trött som jag,där av våra dåliga beteenden;)

Så,torkade tårar och tänker att imorgon ska vi ut och plocka svamp! Kul!

(skulle varit hundvakt till hennes fina moster men det behövdes visst inte...såg lite fram emot att ha TVÅ vackra damer hemma)

Landskapet ser så härligt ut på dina bilder. Vill också bo så där öppet och fint. En egen tomt står högt på önskelistan just nu. :p Det är bekvämt att bo centralt i stan men.. näääe.. Jag är en lantis innerst inne. :p

*KL*

Min kille växer så det knakar. Tänk att det inte var länge sedan han var ett litet fluff. Han är fortfarande tunn och behöver växa till sig lite till, det går långsamt för honom. Men jag väljer att se det som ett gott tecken. För 9 månader sedan hängde han extremt mycket på armbågarna och tassarna var vridna utåt, det har växt till sig väldigt fint. Så nu väntar vi bara på lite hanhundsmassa med, även om han alltid kommer vara en nättare variant.

Vad tycker ni? Lite skillnad va, ni som följt honom? :)

Tyvärr kom en annan hund in i bilden på travbilden, men man ser ändå att han sträcker på sig och visade upp sig rätt tjusigt. Han har varit loj när man springer men har blivit gladare och gladare, och nu senast kom jag på att jag frågade efter hans bästis Haley, "Var är Haley då, titta efter Haley", då sprang han som sjutton. Hehe. Elak matte som luras så, men han är ju så tjusig så det kan gott domaren också få se lite av. :p

Så gjorde jag med Cairo oxå:D

Han ser förövrigt väldigt tjusig ut:love:

hon kan bara inte sluta dra som en idiot när hon vet att hon ska hem...

Så gör Zala också ibland, lite beroende på hur länge vi varit ute och vad det är för väder ute. På morgonen och sista kvällskissrundan så gör hon ofta så att hon går ut, kissar och sedan tvärvänder för att dra som en tok hem. Då har hon gjort sitt och då vill hon hem för att sova :p Regnar det gör hon likadant. Annars går hon jättefint i koppel, så tja, att hon drar som en tok då och då har jag väl nästan accepterat. :angel:

Ja jag är bara glad att hon inte är en stor rottis hane:) man kanske inte ska klaga så mycket när ens hund bara väger typ 7 kilo:D

Haha :D Mina damer väger ganska exakt 40kg tillsammans..
Jag gick precis på en kvällspromenad med dem. Zala var helfnattig! Vad hon fått för sig vet jag inte alls, men hon hoppade runt, snurrade i cirklar, busade som fan och jag fick hålla hårt i Wahidah för att ha någon som helst koll på henne eftersom hon självfallet blev överlycklig när Zala ville busa.
Såå, under min kilometerlånga promenad hade jag två vilda dårar i koppel. Det var ganska festligt faktiskt. Zala är så söt när hon busar att jag inte ens kan bli sur på henne, jag bara skrattar :angel:

UÄÄÄÄÄÄÄÄ! Wahidah har en ny passion...
Tapetätande.
:mad:
Jag tror fan hon lyckats äta vägg också.

Så satans irriterande! Är jag i rummet tuggar hon tuggben och slickar på tapeterna (självfallet säger jag åt henne...). Går jag ut ur rummet kan hon nu ligga lugnt och snälla ganska länge utan att göra någonting.. och sedan vips, helt plötsligt när man vänder ryggen till så ryker lite tapet.
Vad tusan gör man? Ättika hjälper inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka