Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vackra bilder på en vacker hund! Önskar er en fin sista tid tillsammans, usch, det är inte lätt att ta farväl av någon...

Vilken underbar video, och vilken charmig hund du har!!!!:love:
Jag log hela videon igenom:D Man kan inte annat än till den mysiga - och passande! musiken.

Haukur: Japp, mupphund var ordet! :D

Hihi! Tack! Jag tyckte det var rätt passande låtar ja, även om den sista egentligen borde vara till en häst. Men han är ju stor som en ponny så det fick duga bra. ;) Han är verkligen en fififilurare. Och filosof. Och pajas. :p

japp vinthund fantast här också. har en greyhound på 5 år en fd kappare som bott här i snart 2 mån.:banana:

Berätta mer om den - och bilder! :D

Såhär såg det ut imorse här hemma:
dsc_3102-copy_19084017.jpg

Nyheter från Wahidahs bror i Finland:
Han lever rövare och har precis bitit sönder ett par svindyra glasögon. Han är otroligt mycket mer vild än vad den andra salukin i huset var som valp :p
Matte skriver att det är tur att han är söt och gillar att pussas :D
Dessutom har han blivit BIS-valp på en utställning.

Han låter som syster sin :angel::love:
(och komiskt nog så höll de alltid ihop som små. Ingen gick någonstans utan den andra. De lekte alltid tillsammans, sov tillsammans, åt bredvid varandra...)

Kollar in denna tråden ofta, jag ska ha en whippet en dag, blir ngt sugen på saluki osså men whippet står högst upp på listan. Dock får det vänta nu eftersom vi ska få bebis till våren...men sen SKA jag ha en whippet, synd jag inte känner nån som har en så man kan bekanta sig med dem bara......
Så snälla alla, bara ös in med bilder, så jag stillar mitt behov iaf 1 sekund!! :crazy:

Härligt att du gillar Whippar. De är underbara!
I Skåne lär det ju finnas en hel del hundar så några vinthundar borde du ju hitta (och då självfallet whippet).

Här får du whippetbildbomb!

53344_1214497322_17085207.jpg

24085_1210550045.jpg

26556_1211240523.jpg

26574_1218615980.jpg

32629_1191073918.jpg

41993_1222617931.jpg

47274_1191097883.jpg

49136_1222618070.jpg

Jag är också sjuukt sugen på hund och det står mellan Whippet eller Nova Ducktolling retriver eller va det nu va den hette. Men efter att ha hittat den här tråden så vinner nog Whippet. hittar ingenting jag inte gillar med dom :D Men först måste jag få fast jobb (stabilisera ekonomiska biten) eller sälja hästen.. Och självklart flytta hemmifrån! Men om några år kanske jag är redo för hund ;)

Sälj hästen - köp whippet :D De är billiga men lika snabba :idea:

Det är vänners och bekantas whippar jag la in bilder på, underbara allihop.
En av dem kommer kanske få valpar i framtiden (min vän är fodervärd) och kommer få svååårt att inte köpa någon av dem :p Varför kan man inte vara rik och ha tid till trettioelva hundar?

Ja det är ju frågan :P Nämen jag vill ha min häst också, men vi får se. Speciellt om jag ska plugga vidare nästa år så kommer jag inte kunna ha kvar honom pga det ändå.. Men whippar är så sööta, och sen är det ju billigare med hund än med häst och de kan man sova med och ha i lägenhet. Sen känns det som att de borde va rätt bra agility-hundar? Eller är de för känsliga för det? (Tänkte på det här me att bryta benen) Och utställningar verkar så mysiga. Och valpkurser! Fast jag har aldrig haft hund förut... Kan man ha en whippet som första hund?

Whippar bryter sällan ben. Det är italienarna som är "kända" för att kunna göra det som valpar.

Om du inte har tid med häst (eller varför kan du inte ha kvar om du pluggar vidare?) så lär du inte ha tid med hund heller. Eller hur har du tänkt lösa det?

Whippar är UTMÄRKTA sänghundar :love: trevliga att hålla på med agility med (och eftersom de är hyfsat samarbetsvilliga är det nog lättare att hålla på med agility med en whipp än med tex saluki.)
Utställningar kan vara väldigt trevliga, framförallt när man varit med ett litet tag, då får man ofta nya vänner och bekanta och det blir som att gå på kompisträff när man är på utställning :D

Självklart kan man ha whippet som första hund - om det verkar vara en ras som passar mentalt för en. Det är en mild hund, så på så sätt är de bra.
Precis som med alla hundraser gäller det att man tänker igenom köpet ordentligt, kollar med olika uppfödare för att hitta någon man fungerar bra ihop med osv, men klickar allt så finns det ingen anledning att inte köpa.

Jag är väldigt aktiv och vill ha en hund som hänger med! Men samtidigt kan jag va fruktansvärt lat och då ska min hund kunna slappna av också :)

Ang plugg så är det inte i tid jag tänker utan mer ekonomiskt. Lär behöva flytta och har då (99%) inte råd med häst men en hund är ju faktiskt billigare i drift och man slipper restiden och sånt. Har man 50min så kan man ta en promenad på 50min och inte 10min resa enkelväg (-20min), 20min pyssel/sadling minst. Öm.. Typ 5 min ridning. Tror inte att tiden alls skulle vara ett problem, isf skulle jag inte skaffa hund. :) Men nu äre ju som sagt ett tag kvar innan jag tänkt plugga vidare (typ nästa höst) och sen vare ju det där med att sälja hästen, lär inte gå så bra :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 824
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 843
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 581
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka