Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Han är underbar din lille kille. :love: Då är vi tre som är kära då ;) Vill också ha en sådan men vet inte om jag vågar med mina två greyhoundtjejer :)

Vad har ni gjort med era vinthundar det sista? Vad planerar ni framöver?
Jag håller på att motionera dom och mig för fullt. Långa promenader i skogen. Cyklar även med Maya!

Nästa inplanerade utställning blir Skk i Växjö och SvVK/Västra i Boråstrakten. :)

Kylan har kommit... Min hund har siktat in sig på samtliga duntäcken och filtar i huset :love: (allt under +20 är KALLT!!!) Idag hoppade hon upp och la sig i mina knäveck och kurrade in sig... :love:

Jeg har to Whippet's, Dalemoore Agon på 1 1/2 år og Librium's Eye of the Tiger på 10 uker.
Vi har også to Rottweilere, Schutzholmen Diamond Black og Niqabackens Fabian.

Dalemoore Agon:
hund2.jpg

Librium's Eye of the Tiger:
hund4.jpg

casper1.jpg

*kl*
Jag har idag rottisar men är lite nyfiken på whippet. Ni får gärna svara på ett par frågor.

*Hur lättlärd/svårlärd är en whippet? Har den intresse av ex lydnadsträning?

*Hur stark är jaktlusten`Är det möjligt att ha rasen på gård?

*Hälsan? Är det en hälsosam ras? Finnsa det några rasbundna sjukdomar?

*Färger. Vilka färger finns den i?

Jeg har også Rottweilere, to stykker, - og to Whippets. Det er vidunderlige raser begge to :love:

Whippeten er lettlærte hunder, stedfaste og enkle å ha løse. Vi har ingen problem med jaktlysten, og vi har katter, høner og hester på gården. Alle hundene går løse ute, og beitedyr (får) går helt inntil gården.
Jeg kjenner flere Whippets som starter lydighet, og vet om noen som også trenes i bruks.

De tåler ikke kulde så godt, og vi bruker dekken om vinteren om det er kaldt.

Casper og Ferro:
hund5.jpg

Ferro - Bono - Rottman - Darco:
hunder.jpg

OT: Vakker P.R.E. hingst du har!!!:d

Vi har 2 whippet och 4 borzoier. orkar inte lägga in bild på alla men de finns presenterade här: http://web.mac.com/willy2/iWeb/Tequila/E8D8965E-7EAE-4B58-B7E4-9F177D11BCB3.html

Whipparna är mest sällskapshundar, min personliga favoritras (och italenare :love: ). Den vuxna borzoien tävlar i lure Coursing och är rätt så duktig, de andra tre är inte så gamla än men förhoppningsvis blir det något av dem också.

Vuxna vovvarna
Mouchie
Aladdin
Ami

Inspirador: Gu va söt din Librium's Eye of the Tiger var! Älskar gråa whippet!! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Har varit inne på din sida och lämnat ett avtryck i din gästbok.
Jättefin hemsida du har och jättevackra hundar.
Såg även din BIS valp på Tånga Hed. Jättevacker!! :love:

Mammas hundar egentligen fast jag har gjort hemsidan och har väl viss del i hundarna.. Ska hälsa till henne, blir garanterat glad :)

*kl*

Här kommer lite nya bilder på Lemmy! :love:

han blir bara finare och finare för varje dag! fast öronen är väl kanske inte så heta just nu :angel: ett åt varje håll :D
DSCF3778.jpg

DSCF3800.jpg

DSCF3669.jpg

DSCF3815.jpg

DSCF3829.jpg

många bilder som vanligt, jag vet :angel: men han e ju så fiiin!

Han är underbar din lille kille :love:!! Hur gammal är han nu? Hur går det?
Bara kul med många bilder på underverket. :love:

ja visst är han! :love:

nu är han 12 veckor & han blir bara sötare och sötare för varje dag! Och det går jättebra!

han och Emperor (våran fralla) är världens kompisar och busar och står i hela dagarna.

lemmy är dock en liten kax-otto och Emperor är väl lite väl snäll enligt mig.... När Lemmy hänger som en liten fästing i Emperors läpp och morrar och kaxar sig så väntar man sig ibland att Empe ska säga till men inte då! han bara tittar på mig med sina stora ögon precis som om han undrar hur länge den där lilla igeln ska bo här egentligen :rofl: Men han säger väl från en vacker dag! :D

Rumsrenheten tragglas det med. Men jag tycker att han är duktig! Händer inte många olyckor inne längre utan det kanske bli en liten kiss om dagen eller så. han är ju så snabb den lille :devil:

Han sover hela nätterna (i sängen med mig, husse och Emperor) så nu är det trångt och varmt vill jag lova ;)

Men vilken liten pipgris han är! Ibland blir jag nästan tokig på honom för det ska pipas och gnällas konstant. om bussen åker förbi utanför så är det läskigt och då piper han, vill han upp i knät så piper han, är han nödig ute så piper han i någon minut innan han kan slappna av och, tja, lätta på trycket ;)

och så ska han ju inte få som han vill bara för att han piper och då tycker han att man struntar i honom och piper lite högre etc, etc..

Det är nog det enda jobbiga med lill-gossen för annars är han världens goaste lilla plupp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 729
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 546
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka