Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Men va? Säker att det inte var prosecco som serverades? Låter helt sjukt att förstöra en god champagne sådär 😫 hade varit väldigt skeptisk till restaurangen efter det.

Kom glasen in färdigupphällda alltså? Är man ute och äter brukar de ju hålla upp vid bordet, så man får se flaskan.
Efter fadäsen bad jag om att få upphällt vid bordet...
 
Visa bifogad fil 114721
Födelsedagspresent från maken. Hade sagt att jag önskade prova dessa så överraskade han mig då vi inte brukar ge varandra födelsedagspresenter! :love:
Jag har nu smakat båda och gillade Louis Bouillot men inte Clotilde. Den smakar för mycket..av nånting. Vin vill jag säga men eeh vet inte om det var ju en konstig beskrivning men för surt tror jag det är.
Tips att prova härnäst? Gillar såklart att dessa var bra i pris! :) Roligt att prova och se om jag kan hitta några som jag kan köpa igen :)
 
20230425_180146.jpg
Den här var jättegod! Mycket frisk, blommig och örtig, smakar grapefrukt och granny smith men på ett bra sätt. Ska köpa på mig några flaskor, kommer bli kanon en varm och ledig dag i sommar.

Det är alltså den vita, finns som rosé också, även den god men detta är bättre
 
Visa bifogad fil 117482
Den här var jättegod! Mycket frisk, blommig och örtig, smakar grapefrukt och granny smith men på ett bra sätt. Ska köpa på mig några flaskor, kommer bli kanon en varm och ledig dag i sommar.

Det är alltså den vita, finns som rosé också, även den god men detta är bättre
Ska testas! Ser dock att de har fyra olika vita varianter, detta var den som hette "naken" va? :D
 
Är för övrigt pga oförutsedda händelser tvungen att dricka bubbel på fredag. Tänkte prova denna:
1682543846974.png

Rosécava på pinot noir. Någon som testat och vet A) om den är god, och B) vad jag bör äta till den?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp