Bukefalos 28 år!

Y

yodi

tanten där hema är dräktig och till våren tänkte jag skrubba boxen ordentligt och desinfektera (stavas detså?)
den med virkon s och undrar hur pass noga man måste tvätta bort virkonen sen, kan man spraya på det och låta det sitta eller är det super noga att skrubba bort allt virkon :confused:
 
Virkonet ska sitta kvar! Eftersom man använder det direkt på såren vid ringorm kan det ju inte vara särsklit farligt om hästen får det i sig. Man använder det ju till krubborna oxå. Det ska ju spädas rejält så det kan ju iaf inte bli några stora mängder...
 
vi hade en helrengöring med hjälp av virkon när vi hade problem med nåt...vi fick rengöra allt från träns, hästar ja all utrustning vi använde tom. virkon tillsammans med tvättmedlet när vi tvättade täcken... Virkonet fick lov att torka in i all utrustning...

var bara noga med att dosera det rätt...står på förpackningen...
 
Jag brukar skrubba med såpvatten det funkar lika bra. Har bara använt virkon vid ringormsmisstanke. :bump:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Zacci
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 526
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp