• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare yodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 004
Y

yodi

tanten där hema är dräktig och till våren tänkte jag skrubba boxen ordentligt och desinfektera (stavas detså?)
den med virkon s och undrar hur pass noga man måste tvätta bort virkonen sen, kan man spraya på det och låta det sitta eller är det super noga att skrubba bort allt virkon :confused:

Virkonet ska sitta kvar! Eftersom man använder det direkt på såren vid ringorm kan det ju inte vara särsklit farligt om hästen får det i sig. Man använder det ju till krubborna oxå. Det ska ju spädas rejält så det kan ju iaf inte bli några stora mängder...

vi hade en helrengöring med hjälp av virkon när vi hade problem med nåt...vi fick rengöra allt från träns, hästar ja all utrustning vi använde tom. virkon tillsammans med tvättmedlet när vi tvättade täcken... Virkonet fick lov att torka in i all utrustning...

var bara noga med att dosera det rätt...står på förpackningen...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Unafraid
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V