Eldfuxen
Trådstartare
Hej alla kloka bukefalister!
När jag gör en manuell virussökning får jag upp en rapport som säger att följande filer innehåller virus (eller trojaner då). Så här ser rapporten ut:
C:\WINDOWS\system32\__c0088983.0at Angrepp: Trojan-Downloader:W32/FakeAlert.AN
C:\WINDOWS\system32\__c00B5CB.dat Angrepp: Trojan:W32/Vundo.AK
C:\WINDOWS\system32\~.0xe Angrepp: Trojan-Downloader:W32/ConHook.GI
C:\WINDOWS\system32\~.exe Angrepp: Trojan.Win32.Agent.aaqk Bytt namn.
Jag har tidigare följt instruktionerna och helt enkelt tagit bort filer som angripits, men det har då varit filer i filmappen "Temp". Det känns inte helt lugnt och tryggt att bara ta bort filer från en mapp som "system32" som har ordet "system" i namnet ...
Systemåterställning fungerar inte. Jag försökte med det tidigare, men det går inte att göra en återställning till en tidpunkt som ligger före senaste ändringsdatum för de här filerna. MORR.
Så, törs man radera dessa filer, eller kommer hela datorn att krascha då?! Jag är teknisk analfabet, by the way.
När jag gör en manuell virussökning får jag upp en rapport som säger att följande filer innehåller virus (eller trojaner då). Så här ser rapporten ut:
C:\WINDOWS\system32\__c0088983.0at Angrepp: Trojan-Downloader:W32/FakeAlert.AN
C:\WINDOWS\system32\__c00B5CB.dat Angrepp: Trojan:W32/Vundo.AK
C:\WINDOWS\system32\~.0xe Angrepp: Trojan-Downloader:W32/ConHook.GI
C:\WINDOWS\system32\~.exe Angrepp: Trojan.Win32.Agent.aaqk Bytt namn.
Jag har tidigare följt instruktionerna och helt enkelt tagit bort filer som angripits, men det har då varit filer i filmappen "Temp". Det känns inte helt lugnt och tryggt att bara ta bort filer från en mapp som "system32" som har ordet "system" i namnet ...
Så, törs man radera dessa filer, eller kommer hela datorn att krascha då?! Jag är teknisk analfabet, by the way.