Visa era kvalitetsträns!

the_connemara

Trådstartare
Nu börjar det dra ihop sig inför GHS och tränsköpet till lillpojken. Jag har fortfarande inte fastnat för något speciellt :crazy: Så nu tänkte jag ni kunde hjälpa mig lite genom att visa era egna träns :D

Jag vill se träns som:
finns i svart
finns med silverspännen
finns med pullargrimma
är av riktigt bra kvalite

Ni kan alltså GÄRNA visa bruna träns, mässingsspännen o dylikt bara den modellen finns som ovan.

Krav: Skriv märket!

Så, in med alla era snygga träns nu gott folk så vi tränsnördar kan frossa på lördagskvällen :love:

Sv: Visa era kvalitetsträns!

ett Glen Gordon Rox De Luxe

PA210084.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/Prince Merlin/2006/061021/PA210088.jpg
hittar inte vettiga bilder i solljus :crazy:
fast vid närmare eftertanke vet jag inte om det finns med silverspännen

Senast ändrad:

jag är jättekär i det, det är helt underbart
det är nätta läderremmar, men samtidigt är dom stabila
problemet är att själva "stick-igenom-hålen-i-lädret"-pinnarna i spännena är silverfärgade, men resten av spännena är mässing.
jag vill ju då ha ett bett där själva ringen är mässing, men mundelen är silver - men det verkar helt omöjligt :(

Har tyvärr ingen bild men, har ett svart Hubertus träns med pullargrimma och silver spännen. Jätte fint läder och snyggt på hästen :d

fast då ser det bättre ut med mässingbett :angel:
det sitter ett mässing på det nu, men jag verkar hålla kameran borta de dagar tränset används

Jag har ett ctd träns. Är dottermärke till stübben mitt har mässingspännen men det finns även med rostfria spännen. :p
Har tyvärr inget foto i dagsläget.

De GG-träns vi har håller oerhört hög läderkvalité, fullt i klass med OS. MEN de har ett par år på nacken, de nyare GG är jag inte ett dugg imponerad av.

Jag har bara sett de äldre och jag vet att kvaliteten har varit väldigt skiftande, det har diskuterats på Buke förut om jag minns rätt. De jag sett har varit av riktigt skitläder.

GG är väldigt varierande i kvallite så jag skulle faktiskt inte räkna det som kvallitetsträns just pga detta.

De äldre och några exemplar idag är riktigt bra läder men de flesta är i klass med globus tränsen. Alltså inget jag skulle betala dyra pengar för!

Ts
Kolla HG tränsen, dessa tycker jag är väldigt bra lädermässigt.

GG är väldigt varierande i kvallite så jag skulle faktiskt inte räkna det som kvallitetsträns just pga detta.

De äldre och några exemplar idag är riktigt bra läder men de flesta är i klass med globus tränsen. Alltså inget jag skulle betala dyra pengar för!

Ts
Kolla HG tränsen, dessa tycker jag är väldigt bra lädermässigt.

Tack för tipset :)

kan man känna och se skillnaden på bra och dåligt läder så är det ju inga problem.
jag har som sagt ett bra exemplar, och det ser jag som kvalitetsträns.
jag har aldrig skrivit att det är ett märke med hög kvalitet :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Pratsch
·
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 371
Senast: phie
·
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: -moa-
·
Utrustning Ska skicka iväg min pålle på foder från April-september. Har nu knåpat ihop en lista med de saker jag tänkte skicka med. Men vad...
Svar
16
· Visningar
1 758
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur