vita täcken innuti...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pontiac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 012
P

Pontiac

hejsan!

Detta är en sak som jag har tänkt på länge. Varför är de flesta täcken vita innuti!?:confused: :( Det är ju så dumt, för all skit o hår syns ju! Det vore ju mkt bättre om dom var svart eller gråa innuti.
Någon mer som har tänkt på detta?

Tacksam för svar.. :D

Sv: vita täcken innuti...

Det enda jag kommer på är att vitt inte drar åt sig så mycket värme, och hade det varit svart så hade det blivit jättevarmt under täcket. Men vet inte.

Qyenn97 skrev:
Det enda jag kommer på är att vitt inte drar åt sig så mycket värme, och hade det varit svart så hade det blivit jättevarmt under täcket. Men vet inte.

Ehhh?? :crazy:

Det är ju ganska bra att täckerna är vita, Man ser då när täcket behövs tvättas och så :idea:

jag har många täcken som är vita innuti.. Speciellt täcken som man köper på hööks.

Hej!

Tycker alla mina täcken är svarta på insidan.. Säkert bara för att jag har en VIT häst och då syns alla j**a vita hår jättebra!!

/ Lavinia, som inte orkade borsta häst idag, för bara av att klappa henne blev jag vit som snögubben

Tycker det är bra att demär vita/ljusa inuti för då vet man när det är dags att borsta av/tvätta täcket. Det är ju ingen idé att lägga på ett skitigt täcke på en ren häst.

Alla mina är svarta eller marinblå inuti. Måste ha haft tur jag :p

Sen kan man ju inte hålla på och tvätta täckena bara för att fodret är skitigt, spec. inte om det är vitt. Man tvättar ju bort imregneringen som håller vattnet ute och hästen torr!

har nästan bara Shrires täcken, o de är ju svarta o marinblå på insidan :)

Kanske för att vissa lata hästägare ska komma på tanken att täcken faktisk behöver TVÄTTAS ibland!!

:angel:

Jag har "bara" tre täcken, dessa är alla mörkblå eller svarta inuti. Har haft ett täcke med vitt foder, det var Hööks ThermoMaster.

Det är för att man ska inse i tid att det är dags att tvätta täckena (och hästen :D). Mitt bucastäcke har svart innefoder och det är inte heller särskilt praktiskt, bruna hår syns lite för bra :D

haha det var det enda jag kom på, fast hittade väl mest på ngt:angel:

alla täcken som jag har träffat på har varit vita på insidsan, med undantag för ett innetäcke, vet sock inte märke:p

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 049
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka