vojlock med fördelning av tryck

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare petla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 868
P

petla

Rider med en ridgjord och vojlock då sadel inte funkar efter en skada... Söker nu efter en produkt där gelpad eller dylikt är insydd i vojlocken för så skonsam ritt för både mig och pållen dvs tryckutjämning. Har provat med gelpad men de ligger inte bra. Hittade Kavalkade vojlock som verkar vara något liknande - har någon provat eller har andra tips.

Sv: vojlock med fördelning av tryck

Acavallo har en gelepad med fårskinn... Kanske den fungerar...
henrikssonsridsport har en på bild...
Vet att det finns en annan vojlock också. Grandeur eller nåt sånt. Vet inte riktigt var de säljs längre.

Sv: vojlock med fördelning av tryck

Tack för tipsen - dock är de mycket dyra - dubbelt så dyrt som den jag kollat på! Grandueren kunde man ju trixa med lite själv men jag vill ha fast vojlock utan krångel. Acavallo verkar schysst - jag har en fårsskinnspläd som är kanon men det ser lite (förlåt) löjligt ut med ull och vadd som sticker ut härochdär. Jag är nog ändå för den jag kollat på och skulle vilja höra om någon har erfarenhet av denna!
Kavalkade har neopren som tryckför- någon som testatdelare !

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 841
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 613
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 491
Utrustning Hej på er! Har precis köpt ett sto som ska ridas in men det finns ingen vettig sadelutprovare så långt ögat kan nå, och de som finns får...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Stellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?