VOLTIGE, är såå roligt !

ojj ojj ojj..!
Hur kunde du gissa så bra???
Ja, det är Överby jag tävlar för...
Har tävlat individuellt den här terminen lite smått... Fast på SM var det 4-manna som gällde!
smile.png
Jättekul!

Gu' va trist!
Vi har ju som tur är 3 hästar, fast egentligen bara 1 för Lag 1 (eftersom Hampus ska pensioneras från voltigen o Tronbon bara får gå skritt... Så då är det Ferdinand som gäller!
smile.png
)
 
Senast ändrad av en moderator:
Ang, att kosacken tagits bort från Nybörjare...
så är det inte så!
När jag tävlade Nybörjare så gjorde jag kosacken (Släppte båda händerna). Mina händer släpade nsätan i marken men den blev aldrig bortdömd!
 
Finns inte så många klubbar som håller på med voltige så de aktiva tävlingssklubbarna är inget problem att hålla reda på.

Ang. kosackhäng så skrev jag inte alls att den var borttagen, den är tillåten, men i många fall inte lämplig och därför inte önskvärd. Personligen tycker inte jag att det är en övning som passar för nybörjare som oftast behöver mer stabilitet och säkerhet i sina övningar.
Sen finns det alltid undantag.

smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
hehe... jag håller ingen koll på något av lagen.. bara N-löpings 4-manna o Hamres 4-manna + Salas 8-manna... o försåtss alla Överbys lag!
smile.png


ojj... då missuppfattade jag dig! förlåt!
 
Senast ändrad av en moderator:
ingen fara =)

iom att jag är tränare och har hållit på ett tag nu blir det ju så att man träffat en del folk, både på tävlingar och andra möten

just nu ligger vår voltige lite lågt, har ju ingen häst tyvärr
 
är inte kosak (ursäkta stavningen) lite läskigt??
crazy.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Kosack är inte ett dugg äcklig enligt mig!
Iofs så anses jag ju som "galen" av de andra i laget... :) (gör allt dom säger till mig att göra som inte kan skada mig ordentligt).
Men det är nog olika för person till person om man tycker den är läskig...
I Överby är det den övningen som i stort sett alla vill ha! :)
 
japp de gör väl de!
men i den nya 4-manna lags küren blev de ju inte nå "galet" :p men de får bli i 8-manna sen!
du johanna.. va har du för plats i laget egentligen? du e väl typ den förståndiga! haha :p
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

ärligtalat så har jag bara provat på det EN gång på ridläger..
på min ridskola får vi ALDRIG prova på voltige så ..
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Du får fråga på ridskolan om ni inte kan få prova det då? Eller söka upp en klubb som erbjuder voltige. Det kommer fler och fler klubbar nu och det finns även förmånliga lånevillkor om man vill testa och inte vill köpa in utrustningen på en gång.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

hej, jag vill gärna veta om det finns voltige i närheten av hagfors/ekshärad..
nån som kan hjälpa mig? :confused:
/simone
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Vart ligger det nånstans? Är det norrut? Den klubben som ligger mest norrut nu är väl Roslagen, för Timrå har väl totalslutat. Eller har det poppat upp nån ny klubb där uppe? Anna, vet du?
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Hagfors ligger i Värmland. Vet att Sandra skulle upp åt det hållet, tror Karlstad hade lite aktivitet. Annars är det Ludvika som har lite aktivitet i Dalarna, finns någon mer klubb där också men kommer inte ihåg vilken.

Timrå har ingen aktivitet alls vad jag vet. Ingen av de klubbarna jag nämnde har ju haft tävlingsaktivitet så jag har ingen koll på nivån alls.
 
Sv: VOLTIGE, är såå roligt !

Hrm, Värmland.. Då är det väl nästan ni som är den närmaste klubben som tävlar och så, eller är jag helt ute och cyklar? Geografi är inte min starka sida direkt.. :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 057
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 408
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp