Sv: Voltigegjord
Det beror på... Jag ahr sagt det till ÅF, hon tror att det kan vara något annat som är fel, ska maila bilder ikväll och så skulle hon se om hon knde någon i närheten som kunde komma och hjälpa mig.
Hittar vi ingen lösning reklamerar jag den här och då får jag se om jag beställer en ny... Den andra 18" som fanns beställdes av någon för några dagar sen, och då måste jag ju vänta flera månader på en ny... Och då kan det ju kvitta. Då kan jag lika gärna vänta på en ST... (och jag som annulerade min order... Nu måste jag betala 1000:- mer om jag beställer igen) och måste jag vänta så köper jag en voltigegjord... Har fixat en kompis som hjälper mig de första veckorna med longering innan jag och hästen har vant oss lite.
Sålde lite schabrak och sådär och tjänare 800:-, så jag ahr ju råd med en voltigegjord iaf.
MB: Jag vill inte ha en ridgjord, jag behöver inte ha stigläder, risken blir ju att jag belastar dom för mkt då, och det är inte det som är meningen. Den enda ridgjorden med handtag som jag har hittat var på lillhästen och den var bara delvis i läder, vill helst ha läder då det är stabilare och smidigare att rengöra.
Och annars så kanske jag köper en Torsion eller nån annan skit begagnat, bara så jag har nåt. Jag blir så trött på det här..