Bukefalos 28 år!

Vovve - ensam!

Z3:an

Trådstartare
Jag behöver höra vad ni kloka hund-människor tycker i detta!

Jag har en liten blandras-kille :love: som är 10 mån.
Han är rumsren, ensamhetstränad och go och glad mentalt!
Mina arbetstider är 8-14, till jobbet tar jag mig på 10 min.
Dottern har hittills varit hemma mycket så ensam har han knappt behövt vara ännu MEN - nu till min undran!

De få dagar (1 dag i veckan som det ser ut nu) måste jag lämna honom under hela min arbetstid!
Hur är då bäst att göra:
1. Jobba 3 timmar, köra hem och rasta, jobba 3 timmar till!
2. Jobba alla 6 timmarna för att bespara honom ytterligare ett "separationstillfälle"?

De gånger han lämnats hittills har han ibland kunnat vara lite ledsen när man gått (stått ute och lyssnat) men snabbt tystnat.
Han har heller aldrig kissat inne eller bitit sönder något utan verkar när man kommer hem igen, lugn och glad!

Vad tycker ni????
 
Sv: Vovve - ensam!

Jag skulle jobba alla 6 timmarna. Brukar ju inte vara några problem för hundarna att hålla sig så länge. Hellre det än att komma hem en snabbis och sedan gå igen.
 
Sv: Vovve - ensam!

Eftersom han visar redan att han har lite separationsångest så tycker jag det är bäst ( av två onda ting ) att lämna honom 6 timmar och bespara honom den extra separationen.

Jag tycker dock att din hund är lite för ung för att egentligen lämnas 6 timmar, men handlar det om en dag i veckan och ingen annan lösning finns så
 
Sv: Vovve - ensam!

falukorw + Calazirya:

Det är nog denna lösningen jag själv känner är minst jobbig för honom! Vissa veckor kommer han inte att vara ensam detta antalet timmar över huvud taget men jag tänker mest på OM det skulle behövas!

2 dagar (månda+fredag) arbetar han :D och följer då med mig till jobbet. Detta oavsett om dottern är hemma! Han får då lite miljöombyte och kollegorna tycker att det är kul när han kommer.
Det är dock inte optimalt att ha honom med veckans alla dagar så lite måste jag lämna honom.

Kan också tillägga att han är en självständig och social liten kille som INTE är någon knähund utan har egen vilja och stor integritet.
T.ex. ligger han (till mattes förfäran :eek: ) hellre och sover på soffan än i mattes säng!!!!!!!

Tack för era åsikter :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hundträning Slyngeln, som nu är 20 månader, har blivit en riktigt trevlig hund. Världens goaste och mest älskvärda som älskar allt och alla, med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 075
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 971
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp