Sv: Vreta Ky

Det är fler än man kan tro som bara ger 7 kg :) Men det är ju bara att köpa till mer om man vill, jag gav min häst 10 kg/dagen och köpte alltså två kg extra och en spånbal extra/månad brukade landå på ca 200:- i månaden så det är ju ändå överkomligt...

Kl

När vi ändå e inne på mat biten till pollarna finns det någonstans man kan förvara egen mat till hästen?? min häst äter inte havre nämligen vill gärna fortsätta med den maten han får nu + lite annat smått och gått

Har lagt alla pappren på lådan i dag =) kommer väll fram på måndag nu börjar det bli lite nervöst hihi om man kommer in eller ej fast det bör man kanske bli först efter att man gjort ridprovet oxå

Kl

hur gick det för er som var och provade? och har ni kommit in?
:D

Hej!
Jag svarar trots att det är ett äldre inlägg. Det finns plats för att ha med eget foder ute på logen, det kräver bara lite organisation av klassen för att allt ska få plats. De flesta hästarna iaf i vår klass fick annat utöver havren.

Jag kom in =) ska bli spännande är lite nervös faktiskt =P

Låter bra med kraftfodret har märkt att det funkar jätte bra att ha kraft foder i IKEAs tvätt byttor med lock praktiska att stapla på varran oxå tar ingen plats

Vi har inte haft problem med att få plats alls, har ju halva logen till förfogande. Kul att du kom in, Grattis!!!

Jag har inte varit med i diskussionen tidigare, men jag kom in på Vreta till hösten iaf... :D Hoppas det blir bra, det tror jag!

Vi hade väl inte heller några problem att få plats egentligen, det var mest så att den stackaren som ställde dit sitt foder först fick svårt att komma åt det när alla andra ställde sitt foder framför. Men det var ju lätt ordnat...

Grattis till alla som kom in! :laugh:

Då får jag se till att jag inte e först med att ställa dit mina grejer då ;) märker nu när man håller på och packar ihopp allt att det är rätt mkt grejer som ska med både till en skälv men även till hästen :o sen är det ju inte bättre att man måste köpa nya saker som vi bara har en av så att jag kan ta med utan att hästen hemma blir utan :D

har allt (tror jag) utom böckerna från SvRF som behagade ha semester stängt när jag bestälde :mad:

Va trist att du inte fick ha dina ponnysar med dig. Varför ska det vara av sportmodell för? Det finns ju massor med fina ridhästar av kallblodstyper och andra mindre sportliga typer.

Kan jag inte söka utbildningen pga. min hästs ras?

Dåligt.

Jag börjar 2an imorn, har gått ettan alltså :)
Det där med ponny och häst är lite olika, under år ett så får man ha med sig ponny, OM den kan gå på storhästavstånd, ligger på LB nivå i dressyren och hoppar bana på 1 m. Jag hade med min D-ponny några månader och eftersom han levde upp till kraven och lite till (har tävlat 1.10 hopp, LA dressyr och Lätt fälttävlan). Han ser även ut som en "häst i ponnyformat"... En islandshäst kommer dom nog inte godkänna tyvärr :(

Vill bara avsluta med att om du verkligen bli ridlärare så är det här en superbra utbildning! Lärarna är skitbra och det går även att träna dressyr kvällstid för Malin som vi har i skolan, finns även en hopptränare som är guld värd!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
425
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 964
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 379
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 187
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka