Bukefalos 28 år!

vrickad/stukad bakhov

Sv: vrickad/stukad bakhov

detta är en häst som aldrig blir rädd eller stressad så är själv förvånad över reaktionen. Hon kan bli omkörd av långtradare i 80 utan att vifta på öronen
 
Sv: vrickad/stukad bakhov

Jag tror du helt missuppfattar mig .
Din häst, oavsett hur lugn den är osv, har sommarskor och du väljer att Linders den på dåligt hårdfruset underlag är ju skaderisken enorm . Det var det jag undrade över hur du resonerade lite . Även om hästen inte hade farit iväg är skaderisken stor precis som jag försökte belysa tidigare . Är du med hur jag menade nu ?
 
Sv: vrickad/stukad bakhov

nu är jag med. underlaget var som en hårt packad grusväg. torrt och halkfritt. och ja ,jag travar på grusvägar av samma kvalitet sommartid. samt att vi inte gick på volt, utan ovan/fyrkant för att få till bästa spår

men, svullnaden går stadigt neråt och rörligheten i kotan ökar, dvs hon använder det benet betydligt bättre. var en ren pers att promenera med henne tre varv runt stallet idag, för skritt var inte en gångart vi kunde stava till ;)

vilket är bättre, att promenera 15 min för hand med överenergisk häst, eller uppsuttet tio min barbacka men med mera kontroll?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp