Vridbara Stigbyglar

pomelo

Trådstartare
Nån som har vridbara stigbyglar?Har ett ledband i foten som inte är världens bästa och funderar på om de här stigbyglarna inte skulle underlätta för mig..

Jag menar typen som är med nån sorts ögla som är vridbar som man trär stiglädret igenom.

Nån som vet var det finns att köpa och vad de kostar?
Equality line har en modell på sin hemsida.

Sv: Vridbara Stigbyglar

Undrar också om du menar islandsstigbyglar? Annars får du förklara lite närmare. :p

Jag har islandsstigbyglar och tycker det är bekvämt med stigbyglar som inte envisas med att snurra stiglädret. Så här ser de ut:

17175828.jpg

Jag har sett stigbyglar med vridbara fästen, om du söker på butiker som säljer iberisk/akademisk ridutrustning så tror jag du hittar det du söker.

Sprenger har en sån modell har jag för mig. Det är deras "islandsstigbygel". Alla som säljer sprenger borde väl kunna ta in dem.

Nej, förlåt, jag hittade den stigbygeln nu och den är inte rörlig!

Senast ändrad:

*kl*

Jag menar inte islandsstigbyglar utan med vridbara fästen..

Tror jag vet vad du menar, det finns en stigbygel som är ledad som sprenger men oxå har ett vridbart fäste fär stiglädret. Det finns ett par på k*ngs i sundsvall. de har slutat tillverkas eftersom sprenger tagit patent på den ledade konstruktionen.

Jag vet var du kan hitta ett par med vridbar ögla. gå in på http://www.arsequitande.se
gå in på sadlar och sen på stigbyglar. nr 2 på sidan borde vara vad du söker. De är dessutom snygga och inte heller dyra.

Åh jag vet att jag sett sånna men kommer inte ihåg var.:(
Menar du sånna som Malin BJ har?

Jag har ett par vridbara, med fjädring i. Jag köpte dem på Kaupre när de reade ut dem, och trivs tokbra med dem!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
19
· Visningar
724
Senast: zarmino
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 842
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka