Bukefalos 28 år!

Vuxen hund som ogillar valp...

Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Jag antar att ni talar om för tiken att det hon håller på med är helt oacceptabelt. Så länge valpen inte klänger på henne så ska hon inte tjafsa.

Mycket bra !

Jag talade om för min hund också att valpen var min och den skulle hon ge f*n i, sen såg jag till att valpen inte gick dit och hon fick inte komma fram till honom.
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Självklart har vi sagt till!

Haukur: jag skulle inte heller tycka att det var märkligt om hon fräste ifrån om valpen hänger i öronen på henne, men hon gör inte det, utan så fort tiken ser valpen blir hon skitsur. Det har blivit lite bättre men långtifrån fungerande...
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Men du, vad blev det för valp?
Har jag missat någon tråd där du presenterat den nya stjärnan?:nailbiting:
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Någon bruks-stjärna blev det inte denna gång... utan det är en 1,4 kg papillonvalp som bor hemma hos mig ;). Kommer i framtiden skaffa en till hund för brukssatsning, men denna donna kommer jag köra i lydnad och agility! Var så galet sugen på en liten hund... Men det kommer som sagt bli en till voffe i framtiden :).
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Haha, nämen vad skådar mitt norra öga, en liten pappis?!? VAR är bilderna ;)?!

Jag tror och hoppas att det andra löser sig, du har fått många bra tips :)!
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Haha, japp!! :D 1,4 kg liten skit :love: men jäklar vad frän hon är :).
Hade ju en pappis när Flinga var liten, fick ta bort honom när hon var 5 mån.. är lite kär i rasen efter det :).

Lägger in bilder i valptråden, bara för att ni tjatar sådär ;)

On topic: Tiken har äntligen börjat acceptera lillskiten och försökte idag leka med henne... valp blev skiträdd för 30 kg flat som försöker dundra på... men är nästa sekund och biter i svansen på henne :). Kul med framsteg!
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Gud sa kul med en pappis.:D Jag kanner en som kor lydnad och agility, han ar super duktig.

Jag hamtade min (ungefar 5 kilo) rottis valp i helgen. Jag korde motsvarande strackan Stockholm-Moskva tur och retur sa det blev mest bur i bilen for dem bada och avdelning i husvagn sa de inte kunde mer an nosa pa varandra. I gar nar vi kom hem slappte jag ihop dem utomhus. Miss Mandy kastar sig handlost undan, hon ser helt skrackslagen ut, nar valpis kommer for nara. I dag ska bada fa ett bad med samma shampo sa far vi se om det blir battre. Har i USA har man sa mycket fordommar och sager att det inte gar att ha hundar av samma kon ihop och sarskilt inte honor sa jag blir lite angslig av allt negativa. Det gor ocksa att jag blir valdigt overbeskyddande och inte riktigt vagar slappa ihop dem innomhus dar Mandy kan bli "cornered". I morse hoppade hon dock over valpis for att komma undan, sa jag tror inte att det ar nagon fara, men battre "safe than sorry".:p
 
Sv: Vuxen hund som ogillar valp...

Tvätta valpis och sen låt miss mangie ta det i sin egen takt så kommer det gå finfint :). Vr glad att hon går undan istället för hugger ;). För oss går det riktigt bra nu! Jag är riktigt hoppfull faktiskt! Hur är valpis då? Galen? Lugn?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 360
Senast: Troll
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
262
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 960
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp