wacom bamboo ritplatta

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Gelmir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 717
G

Gelmir

Är det nån som har erfarenhet av dessa plattor och skulle vilja veta lite mer då ja ska önska mig den i julklapp av sambon.

Vilket photoshops program använder ni den till
Ritar ni bilderna för hand på plattan eller lägger ni på ett foto o sen ritar av
Hur enkel är den att lära sig på
Hur får man fram alla finesser och färger som att de ser ut som att den är målad för hand
Är fólk intrs av att få sina hästar avmålad på detta vis då ja har hört att många gör uppdrag

Tacksam för svar :bow:

Sv: wacom bamboo ritplatta

Jag använder min ritplatta i photoshop och illustrator (CS5), och jag ritar för hand.
Den är väl... ganska enkel att lära sig. Det är en penna liksom :p
Finesserna finns inte i plattan eller pennan, utan i grafikprogrammen man använder. Så om du inte kan programmens funktioner är det nog bättre att börja där.

Håller med föregående.

Vill tillägga att du inte bör kalkera av foton. För det första lär du dig ingenting på det och för det andra syns det väldigt tydligt när folk gör det. Skitfult faktiskt :o
Du kan söka på lite digital painting tutorials. Både video och bild. Vilken photoshop du använder spelar inte så stor roll. Ta 7 eller någon CS version.
Det finns en massa forum och grupper på nätet om du vill lära dig rita bätte på riktigt.

Att rita digitalt med photoshop är inget man bara trixar sig fram med diverse magiska genvägar. Du måste lära dig rita för att det skall bli bra. Det är bara ett medium som de flesta andra. Inget magiskt som gör alla till proffs genom några knapptryck.

edit:

I början är det lite annorlunda (än på papper) dissonans mellan öga, platta och skärm som tar ett tag att vänja sig vid. Kanske någon dag eller så

Senast ändrad:

Jag använder Gimp då(fattig;)) Det funkar bra om man bara ska rita,mindre bra om man ska redigera bilder:( Och jag målar inte för att det ska se handmålat ut,för det är jag usel på:S, så där har jag tyvärr inga tips,men lycka till!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka