Warco, Maratonvagn.

Sv: Warco, Maratonvagn.

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
Jag ska kolla på vagn på lördag!!!! :D
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:


Har du provkört din än???? *nyfiken*
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Kul! :bump: :bump: :bump: Hur gick det? Blev det någon vagn???

Jag kom precis hem från Gotland, så jag har inte hunnit köra med den nya vagnen än, det får bli någon dag denna vecka, hoppas jag...
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Ella-82 skrev:
Kul! :bump: :bump: :bump: Hur gick det? Blev det någon vagn???

Jag kom precis hem från Gotland, så jag har inte hunnit köra med den nya vagnen än, det får bli någon dag denna vecka, hoppas jag...


Hmm... e fortfarande lite fundersam om den där vagnen :confused: ... Känns lite för sliten...
Behövs nytt gummi på däcken, hade börjat lossna från fästet på ena framdäcket... Typ all färg var avskrapad (spelar ju ingen som helst roll för funktionen men det känns tråkigt att köpa en vagn som man får gissa vilken färg den vatt från början! :smirk: ) och sen lite, mycket ytliga (men dock) rostfläckar här å där...= mycket att pula med!
Troed själv sa att vagnen i sig är i mkt gott skick men det kändes lixom inte WOW!!! när jag såg den...
Lite tråkigt att köpa en vagn för så pass mycket pengar, för mig iaf, och sen inte kunna börja använda den direkt... :cool:

Ska ringa på en annan nu i dagarna och hoppas att den finns kvar och är i finare skick! :D
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Tråkigt! Man vill ju gärna få den där "WOW" känslan när man ser den. Du får leta vidare. Var det en Troed vagn?

När jag kom till Anton idag efter min lilla semester så såg jag att han hade fått jätte många insektsbett på bogen, han var lite svullen. Såg inte alls bra ut. Jag funderar på om jag kan köra honom med dessa, bröstan ligger ju på. Tråkigt, jag vill ju köra maratonvagnen.
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Ella-82 skrev:
Tråkigt! Man vill ju gärna få den där "WOW" känslan när man ser den. Du får leta vidare. Var det en Troed vagn?

När jag kom till Anton idag efter min lilla semester så såg jag att han hade fått jätte många insektsbett på bogen, han var lite svullen. Såg inte alls bra ut. Jag funderar på om jag kan köra honom med dessa, bröstan ligger ju på. Tråkigt, jag vill ju köra maratonvagnen.


Ja visst vill man att den sak säga, iaf liiiite, WOW!!! Det var en Troed-vagn ja...
Har en annan på lut (även den Troeds) som jag ska försöka åka iväg å titta på i helgen eller början på nästa vecka! Hoppas verkligen att den är finare för nu e jag så sugen på maratonvagn så det finns inte! *hihi*:D

Stackars Anton som blivit insektsbiten! :eek: :(
Maxi fick oxå en massa bett över hela magen förra sommaren. Det blev jättestora bulor, typ 1-2 cm höga och minst lika "breda". Var såå synd om honom. Funderade kring om han hade blivit stucken av jordgetingar eller nått liknande. :eek: Det var lixom som en lite sårskorpa på toppen av varje bula... Så det var nog inte vanliga myggor eller hästaflugor. Kunde inte rida på typ 2 veckor innan dom försvann! Stackars snutten! :cry: Fick skölja över dom med kallt vatten några gånger om dagen-det verkade uppskattat!:) Kliade säkert massor...

Hoppas Antons bulor försvinner snabbt så du kan ut å köra! Jag vill se bilder på er med nya vagnen så fort det bara går!!!! :bump:
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Hoppas nu att den vagnen är fin!!!

Antons bulor är så stora som Maxi hade, men det är ingen skorpa på dom, sen sitter de ihop. Min tränare trodde att det kunde vara något som han har ätit, någon blomma som han inte tål... Tråkigt i så fall, det blir svårt att byta hage. Den andra hagen är full med massa grönt gräs som Anton inte får tugga på. De har blivit lite mindra nu i alla fall. Jag kan rida på honom det är skönt, men jag vill ju prova maratonvagnen oxå:p
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

:bump: :bump: :bump: Jag har köpt en maratonvagn!!!!!!:bump: :bump: :bump:
Troed-vagn från -97. Verkar vara i kanonfint skick!

Så här ser den ut!!

Inte jag som tagit bilden men de blir nog inte sura om jag lånar den lite! :p

Längtar tills imorgon när vi ska provköra! :banana: :banana:
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Jättefin vagn Cämz! Får hoppas att jag ser er på åsen snart!
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Fjunet skrev:
Jättefin vagn Cämz! Får hoppas att jag ser er på åsen snart!

He, he!
Jaaa men vi får ta å provköra den imorgon först! hihi

sen ska pålle på bete ett par veckor så... *hur ska jag överleva*
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

:banana: :banana: :banana: Grattis:banana: :banana: :banana:

Kul att du oxå har fått en maratonvagn nu! Den var ju jätte fin. Vad fick du ge för den? Pm:a gärna...

Har ännu inte kört med min. Anton har fortfarande utslag på bogen så jag får vänta lite till. Men jag är jätte sugen!!!
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Nu kommer det bilder från dagens träning, första provturen med nya vagnen. Det var precis som att Anton aldrig hade gjort något annat än kört maratonvagn, han brydde sig inte ett dugg om den.

JMORONHNQQENR8.jpg

En väldigt glad och nöjd ägare till både häst och vagn:)


JMORONRPHQOOD8.jpg

Här kör jag och min kille/groom åker med där bak, det var jätte varmt!

Kommer mer bilder, men jag har ännu bara modem så det tar lite tid...
//Ella
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

ÄNNNNTLIIIIGEN!!!!!!!! :bump: :banana: :bump: :banana:

Hur kändes det? Helt annat än med 2 hjuligt va!?! *hihi* :bump:
Anton ser lysande vacker ut som vanligt! :love: :D
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Var hittar man warcovagnar? Utlandet eller här i Sverige?Finns det kanske åf. här?Någon som vet?
Tala även om capriser, hemsida mm.
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Cämz skrev:
ÄNNNNTLIIIIGEN!!!!!!!! :bump: :banana: :bump: :banana:

Hur kändes det? Helt annat än med 2 hjuligt va!?! *hihi* :bump:
Anton ser lysande vacker ut som vanligt! :love: :D


Det kändes jätte bra, men det var stor skillnad!!! Det tar nog ett litet tag att vänja sig. Men gud vad härligt med en maratonvagn!!!:bow: Nu är det bara maratonhindrena som fattas...
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Pyttis skrev:
Var hittar man warcovagnar? Utlandet eller här i Sverige?Finns det kanske åf. här?Någon som vet?
Tala även om capriser, hemsida mm.

Warcovagnarna är väldigt okända i Sverige har jag förstått. Men jag tror att Ryabackens stuteri i småland är återförsäljare för Warco. Deras hemsida www.haflingerstuteri.se du kan ju även ringa och höra. Lycka till
 
Sv: Warco, Maratonvagn.

Jag ska till Halmstad i slutet på Juli..så håll i sötsaken :devil: :D
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Stavn? Svampen. Någon som (tyvärr) har erfarenhet...? ☹
Svar
14
· Visningar
870
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp