• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare rattalskare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 830
R

rattalskare

De hemska bestarna har kommit har redan hittat 2 på Ronja

Ixodes-ricinus.jpg

(Lånad bild)

Sv: Warning!

Oki bra det ;)

Vad använder ni andra för "skydd"?

Jag använder faktiskt inget skydd, men borde kanske göra det. Visserligen brukar inte hunden få så mycket fästingar. Kanske 5 st på en hel sommar. Fast det räcker ju med en så kan hunden bli sjuk. Ska droppa på lite av ett medel jag har, vad det nu hette.

kan inte på rak arm säga vad det heter, men numera är det receptfritt på apoteket, man droppar de i nacken och i svansroten, fungerar utmärkt!

*peppar peppar ta i trä* fick inte en ända fästing på hundarna eller katten förra året...

//Net

Uääk.. Hällde på Frontline idag sedan jag hittat tre på lillvovven :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 316
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 529
Senast: ufot
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka