Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska till och beställa ett waterford bett, men läste på en sida att man helst ska beställa 0,5-1cm större än normalt för att tillåta kurvningen runt tungan.
Någon som har det bettet och vet om det stämmer ?
Och ni som har det bettet, gillar ni och hästarna det ?
Waterfordbettet är ett av de bett som jag aldrig skulle överväga att lägga i en hästmun.
Titta på det i profil, det är hur "knöligt" som helst, och lederna kommer nästan garanterat att nypa hästen i lanerna. När det gäller vanliga tredelade bett är det ju väldigt viktigt att mittdelen är kort och att bettet inte är för långt för att detta inte ska ske...
Om du absolut ska köpa ett sådant bett, köp ett som passar hästen och inte är för långt åtminstone, för att mildra sågverkan som blir när bettet tillåts glida i sidled.
Läst lite överallt på internet och många som använder sig av det gillar det men sedan finns det folk som säger som dig att de aldrig skulle lägga det i hästens mun.
Min häst blir väldigt stark och biter sig fast i bettet, därför jag funderat på att testa waterford eftersom de inte kan bita sig fast i det.
Ska även testa andra bett som pelham, men jag vill ha vanlig rakt inte ledat och inte med gummi, men verkar omöjligt att få tag i .
Ska även testa Nova och hackamore på henne för att se.
Men waterford är jag lite nyfiken på.