KungTulle

Trådstartare
Jag behöver solklart ett extraknäck! ;) Har i omgångar funderat på någon sorts webbshop.

MEN de webbshoppar jag hittat är grymt dyra upp till 10-35 tusen kr och till det tillkommer webbhotelshyra varje månad.

Därför uppmanar jag alla bukefolk som har litet koll att tipsa.

Var kan man hitta programvara för en webbshop? Det ska vara freeware eller shareware alternativt köpeprogram som kostar max ett par tusen.

Gärna också tips om webbhotell som är lämpliga för en mindre webbshop och som kanske tom har egen programvara att erbjuda???

PMa eller skriv i länken.

Jag tror att många bukefalister funderat på liknande (vi e ju så kreativa här på Buke).

Ni som har egen webbshop kan ju tipsa litet om fällor och fallgropar!

NEJ jag ska inte sälja hästsportsartiklar på nätet! Rekommenderar fö ingen att starta hästsportsbutik utan att ha stora pengar i ryggen, då det e skitsvårt att få bra dealar av grossister och tillverkare om man inte kan köpa väldigt mycket åt gången! ( Och priskonkurrensen e ju stor med de två giganterna inom butiker och postorder ).

Hade själv hästbutik för ett antal år sedan och det gick ganska olönsamt! :D

/KT
 
Hej,
Har de senaste veckorna jobbat med ett projekt i skolan som gick ut på att sätta upp en webbhandel åt ett företag.
Vi valde att arbeta med osCommerce, som är ett open-source system. Alltså, fritt för alla och gratis.
Vet inte hur pass familjär du är med datorer, men detta system är relativt enkelt att få igång själv.
Är du intresserad så PM:a mig så kan jag berätta lite mer! :bump:
 
Tack Myran! :bow:

Jag har hittat samma system och kommer grejsa runt litet med det nu den närmaste månaden eller så. Dessutom har jag hittat två svenska ställen där man kan hyra in sig för en webbshopp. Dvs man får webbshoppen, kan anpassa den en hel del, samt webbhotell för under ca 400:-/ månad. Bekvämt om man e litet lat! Och väldigt mycket billigare än att hyra en butikslokal inne i stan.

Men jag har också hittat en plats där man kan ha en mini-mini webbshopp GRATIS! Visserligen får man bara ha ute 10 olika varor på en gång, men det e ju en perfekt plats att öva litet på, testa affärsiden etc.

Har redan reggat en liten gratisshop och lagt in nio varor... (e ni nyfikna nu??). Men det dröjer ett par dagar innan bilderna kommer upp.

PMa om ni vill kolla in. Eller om ni vill starta en egen liten gratisshop. Så PMar jag er var nu hittar dessa.

/Kung Tulle (affärsmagnat????)
 
En jobbkompis har presis startat en Webbshop, han betalar tydligen 500kr om året för sitt webbhotell, det var begränsingar på hur mycket man fick ladda ner från sidan men man kunde uppgradera. Siten har han byggt själv. Vill du kan jag fråga ut honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp