T

Throlla

Jag har nu tröttnad på alla gratis webhotell som lägger ned varannan vecka och funderar på att skaffa mig ett som kanske kostar en liten slant men som fungerar. Är det någon som kan tipsa om något som är bra och inte alltför dyrt??
 
Jag har min här:
http://www.superuser.net/
Jag betalade med mitt VISA kort men min kompis tog kontakt och betalade via banken istället eftersom dom inte har något VISA kort.
Jag är nöjd än så länge och är bland det billigaste jag har hittat.
Jag har än så länge provat tre ställen (första var kassare än kast).

Annars så är det bara att söka på nätet så kommer du att hitta flera ställen som passar dina behov :)
 
Jag fortsätter på samma tema. Jag har funderat på det här webbhotellet:
http://www.cliche.se/
Tycker det låter väldigt bra - alldeles för bra för att vara sant! :eek: Billigt och seriöst. Är det något lurt här eller..? :confused: Jag funderade på Delta-suite och .se-domän, vad tror ni?

/Erica
 
Vad bra att någon håller med, så jag inte behöver känna att det bara är jag som är paranoid. :cool: Vore bra om någon kunnig här på sidan kunde ta en titt... :bow:

/Erica
 
Precis.
Jag kollade vad det skulle kosta för mig första året, (150 mb, se.domän) och det blev 806,25 inkl. moms. Det är ju jättelite om man jämför med andra webhotell. Jag har tittat runt på många olika.
 
Fast det är ju bara för att registrera den, sen kostar det ju en summa varje år också... (200 kr för 2 år står det) .com-domäner får överhuvudtaget inte räknas som särskilt dyra att använda sig av så det var ju kanske inte det mest förvånande. Men webbhotellsavgifterna är ju låga... :eek:

/Erica
 
Jag har frågat min datakunnige bror vad han trodde om Cliche, han tyckte det lät bra så jag tänkte väl prova iaf. Eller åtminstone låta ridklubben få besluta om saken, det är ju inte jag som betalar. ;)

/Erica
 
Bra med lite expertråd!
Ska be dem att ta upp det på nästa syrelsemöte (klubben som ska ha den här med).
 
Kul att fler hänger på! Vi borde nästan starta en klubb för de som har hand om klubbarnas hemsidor, vad tror ni? :D En stödgrupp där man kan tipsa varandra om saker. :)

/Erica
 
Ja, det var ingen dum ide! :idea:
Just nu är jag lite småirriterad för att passagen inte fungerar :mad: Klubben måste fått många klagomål från ryttare som inte fått någon startlista och ryttarmeddelande till helgens tävlingar. Det skickas nämligen inte ut några ryttarmeddelande eftersom info ska finnas på hemsidan! En anledning för klubben att skaffa ett riktigt webhotell åtminstone :smirk:
 
Många webhotell använder Joker vid registrering om man vill komma undan billigt. Runt hundringen per år för com adress..
Online har ett föreningspaket för 795:- per år. Online
 
Då är DotRegistrar billigare och är vad dom allra billigaste brukar lista com domäner.
Dom har billagst prisgaranti och jag har en "extra" domän där.
Tittade på Online och tyckte att man fick väldigt lite för det priset.
5 mb fyller man snabbt och man får inte ha för många besökare eftersom man bara har o.5 g i trafik.
Absolut inte det billigaste jag har sett om man räknar till det man får :crazy:
Skall man ha .SE adress så verkar cliche innan vara bäst :)
Om man nöjer sig med .COM .NET .BIZ, .NAME & .INFO så är där jag är billigast och mest förmånligast än så länge av vad jag har sett men där måste man själv köpa och betala sin .SE adress även om servern stödjer det så blir det nog billigast i penga väg att ha på cliche.
Man får mer där jag är men Cliche har faktiskt vad man behöver som klubb och tillräckligt med utrymme och fri trafik :)
Jag hade nog satsat på den om jag velat haft en .SE adress och om jag nu inte hade haft behov av stort utrymme för mina saker och vara säker att jag inte behöver flytta den om något år :o )
Jag vill också ha tillgång till flera mysql platser och det är en stor fördel att flera cgi script finns och forum är +.
 

Liknande trådar

Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 350
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Sen ca två veckor har jag varje morgon vaknat och haft två fingrar som är svåra att räta ut. En led i vardera fingret låser sig och när...
Svar
6
· Visningar
478
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 009
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Dejtingtråden del 37
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp