Wellington green line & kopior?

FadeAway

Trådstartare
Finns det några kopior på den? [Vet att eidenburg skulle vara rätt lik] jag blev kär :love: i denna sadeln tänkte om de finns fler lika eftersom jag inte sett allt för många green line till salu och min ekonomi (fattig student) fixar inte 18 000:- för en sadel :cry:
Så jag satsar på en begangnad ca 12 000:- kan jag nog få ihop :smirk:

Sv: Wellington green line & kopior?

Greenline är en av marknadens sadlar som ger minst frihet för ryttaren dvs extremt djup sits och extremt grova utanpåliggande stöd - man sitter fast.

Det finns ytterligare ett märke som är kända för att ha några extremt uppbyggda modeller och det är: Kieffer

Kieffer är en bra sadel med bra totalkvalité.
Exempel på Greenline look alike: Lusitano, är ett ex.
En skillnad mellan Kieffer och Wellington är att Kieffern har mer utpräglade kilbossor, samt att Kieffern har ställningsbar bom vilket är en klar fördel framför Wellington.

Jo jag vet att den har en mycket djup sits och det är det jag är ute efter tycker det känns som man kanar runt annars.
Jag vill sitta stadigt :)
Kieffer har alldeles för bred midja så då hjäpler det inte att den är djup jag kommer ändå inte ner i den. :(
Min ena dressysadel i nuläget är en Zaldi atlanta om är rätt okej men en sådan kommer aldrig passa min nuvarande häst :smirk:

Jag har en Prestige Top Dressage, den tycker jag att jag sitter väldigt bra i. Vill du ha en Wellington, så kolla in norska annonssidor, www.hestemarked.no Märket kallas Windsor i norge (och en massa andra länder..) och det är väldigt vanligt. Dom är billigare också tror jag, kolla här: www.lowenborg.no

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 917
Hästmänniskan Hoppas ni orkar läsa för jag är så förvirrad. Just nu är min häst hos fodervärd, eftersom jag studerar. Fodervärden har blivit... 2
Svar
38
· Visningar
5 982
Senast: Martina_m
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 439
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur