Western sadel. Bra -dålig?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zarah.Q.
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 928
Z

Zarah.Q.

Vad tror ni om western sadeln från bole, den kostar bara 1995 kr i största storleken. Erfarenheter och tankar? En kompis till mig är lite sugen på den. Hon rider sin gamla nordsvensk i skogen och inte så ofta, så hon vill inte investera i någon dyr western sadel...
Bild finns på www.bole.nu om bilden inte funkar...

Sv: Western sadel. Bra -dålig?

Jag tror det är skit.

MVH/ Stefan

Okey. Det är nog bättre att satsa på en dyrare bättre sadel, så att inte hästen får rygg problem och sånt! Jag ska avråda henne då, nu kommer hon nog att bli besviken. Men men, man kan ju alltid satsa på att köpa en begagnad! :d

Ja det är nog det bästa i längden, tycker jag iaf! Letar själv begagnad av bättre kvalitet :)

Det finns ju massor av begagnade kvalitetssadlar till salu på Buke.
Samt hyfsade syntetsadlar där du inte behöver betala så hemskt mycket pengar. En sadel är en extremt viktig del i utrustningen. Tänk på vad många timmar som du kommer att sitta och jobba i sadeln. Är det då inte värt att ha en sadel som är ok?

Sadelkostnaden är ju relativt liten om man jämför med kostnaden för att ha häst per månad.

alazzi skrev:
Sadelkostnaden är ju relativt liten om man jämför med kostnaden för att ha häst per månad.

Ja precis, eller va det kostar att lägga ut på vet. kostnader om hästen skulle bli skadad pga av dålig anpassad sadel...

Okey. Tack så mycket för era åsikter. Ska meddela detta till min kompis så får jag se vad hon säger. Hennes häst är ju 23 år också, så det är väl inte det bästa om den gamla hästen får stenhårda "plankor" på ryggen. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 007
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka