western tävling

Seabaz

Trådstartare
Jag har ingen regelbok (än) så jag frågar er här och hoppas någon är snäll och vill hjälpa mig :)

Visst får jag tävla D-tävling på detta:

7517.jpg

7519.jpg

Och visst får man lasta ur hästen i grimma på tävlingsplatsen? (vet att i hopp och dressyr måste hästen ha träns)

Sv: western tävling

kolla hur brett det är i mundelen, måste väl vara över 9 mm för att vara godkänt har jag för mig?( har inte regelboken framför mig )

Ja du får lasta ur i grimma!:D

Hola,

25 mm från kinddelen så måste mundelen vara minst 8 mm i diameter. Är det det så är bettet tillåtet.

Och som quarter4ever säger är det ok med grimma.

Lycka till på tävlingen!

mvh Eva

Hola,

25 mm från kinddelen så måste mundelen vara minst 8 mm i diameter. Är det det så är bettet tillåtet.

Och som quarter4ever säger är det ok med grimma.

Lycka till på tävlingen!

mvh Eva

25 mm från kinddelen? Vilket då?

Tack annars :bow:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 773
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 579
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma