Kaktus_nr_9

Trådstartare
har ni nåt tips på nån bra allround-, pleasure- eller trailsadel? (som första sadel till en quarter)
 
om du inte har råd med en ny dyr, så köp hellre en bra begagnad, av ett erkänt gott märke.

jag gillar barrelracesadlarna, har egentligen inte så stor erfarenhet av westernsadlar, har provat och tänkt köpa ungefär 10 stycken, men jag fick ingen att passa min konstiga häst
 
det beror på, hur mkt bör man lägga ut på den första sadeln till en unghäst? (kanske inte tillräckligt tydlig i förra inlägget?)
 
Jag tycker att "Double C" gör skitbra sadlar för ett väldigt bra pris! De ligger mellan 9-11 000kr ungefär.

Simco har också ok sadlar i många olika modeller och prisklasser. Från ca 6000kr och uppåt.

Big Horn har halvsyntetsadlar som jag tycker är fina och bra. Ligger runt 6000kr.

Kolla på annonserna här på Buke så kanske du kan hitta en begagnad. Köp ingen märkeslös sadel för de är oftast av dålig kvalitet. Har du en unghäst så kan du köpa en något för vid sadel och lägga extra pad under tills hästen har breddat sig.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
917
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 966
Senast: AbCdE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp