Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur gör ni rent dem?
Är det ok att bara slänga i grovtvättmaskinen, eller ska man tvätta för hand, eller... Hur gör ni?
Jag vet att det finns olika modeller, men jag är intresserad av alla de olika!!!
Några andra tips vad gäller westernpaddar?
När vi tvättade våran tunna pad i tvättmaskinen så ändrade den färg en del också , fast den går å ha ändå fast den är inte riktigt lika snygg som förr :smirk:.. vet inte om de vart nå fel eller nå ..
om den bara är hårig så är det bra att ta en gummiskrapa (som man ryktar hästen med) och skrapa bort hår.
högtryckstvätten såklart.
helt perfekt tycker jag. tvättar endel täcken med den också. det enda negativa är ju att paddarna blir blöta helt igenom och kanske tar ett par dar att torka.
men annars kan jag inte klaga. får bort både smuts, svett och hår.
För att inte smutsa ned paden igen när du väl ar lyckats tvätta den - skaffa en pad protector och lägg under padden. Den är gjord av bra teddy, samma storlek som paddar och kasar inte omkring. Finns t.ex. på www.milstawestern.com. Bara att slänga teddybiten i tvättmaskinen sedan.
Fälttävlan Så häftigt att se det live. Det är verkligen ett av mina drömresemål. Vem vill till typ Maldiverna när det finns Badminton (eller Burghley)?