Westernsadel i syntet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Naomi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 078
N

Naomi

Funderar på att köpa en helsyntetisk westernsadel. Är det någon som har en sådan? Tycker ni att den är bra? Den är ju himla billig, då blir jag genast lite misstänksam. Hade en vanlig westernsadel förut men den var så jäkla tung. Dom här helsyntetsadlarna väger visst bara 6 kg.

Sv: Westernsadel i syntet

Det är mer en fråga om smak tycker jag. Sen kan de vara lite mer "glidiga" om det inte är konstläder utan syntet. Är man ute efter en billig sadel och den passar tycker jag det är ok med syntet.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 473
Senast: Lisen82
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka