Westernsadel till ardennerkorsning?

trailtokan

Trådstartare
Är det omöjligt att hitta westernsadel (ej bomlös) till en korsning ardenner/nordsvensk? :confused: Hästen ser mer ut som en VÄLDIGT kraftig nordis än som en ardenner. Det borde väl finnas något märke som tillverkar riktigt breda (framför allt över bogarna) westernsadlar, men ej så långa? Har någon något tips? Kanske någon har en begagnad till salu som jag kan bli PM-ad om? Han är 4 år nu. Ska jag kanske vänta med att köpa sadel ytterligare ett år om han skulle bredda mer? Det är ju bra att ha en sadel om man ska få hjälp med inridningen!
Tackar på förhand
/M

Sv: Westernsadel till ardennerkorsning?

Är det omöjligt att hitta westernsadel (ej bomlös) till en korsning ardenner/nordsvensk? :confused: Hästen ser mer ut som en VÄLDIGT kraftig nordis än som en ardenner. Det borde väl finnas något märke som tillverkar riktigt breda (framför allt över bogarna) westernsadlar, men ej så långa? Har någon något tips? Kanske någon har en begagnad till salu som jag kan bli PM-ad om? Han är 4 år nu. Ska jag kanske vänta med att köpa sadel ytterligare ett år om han skulle bredda mer? Det är ju bra att ha en sadel om man ska få hjälp med inridningen!
Tackar på förhand
/M

Hej!
Jag har en korsning ardenner/varmblodig travare och jag tog ut en sadelprovare när jag skulle köpa min andra sadel till honom. Jag har en White Stare Full quater bom med kort bom. Min sadel köpte jag hos WesternHorseman, de åker även ut och provar. Kolla på nätet.

MVH Ann

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: super
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 512
Western Hej alla! Jag sitter och bryr mitt huvud med var man kan få information om WRAS regler för utrustning som nybörjare och ännu ej medlem... 2
Svar
21
· Visningar
3 102
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 142
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka