Whitaker showjumper

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nortra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 078
N

Nortra

Jag undrar om den nya sadeln Whitaker Showjumper(Robert Whitaker) Märket är Thorowgood. Är bra el dålig? Den är kläd med mkt tålig microfiber med läderutseende. Det är 10 års garanti på bommen och 1 år på övrigt material.. De är ju inget riktigt läder och priset är 5.995 kr(på hemsidan står de 5495 kr =O. Tycker det låter lite billigt men. Så jag undrar om den är nått att ha? Skulle ni köpt den?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Whitaker showjumper

Tror inte det är någon bra sadel, men jag är dock väldigt skeptisk mot syntetsadlar. Men det är ju bara vad jag tycker.

Dollar

Den föregående RW sadeln har jag bara läst possitiva omdömmen om. Så skulle tro att denna är ännu bättre.

Griffin 'är ett välkänt märke och sadelns föregångare fick bara goda omdömen, den här är säkert en vettig sadel.

kl*

Spinner vidare på denna tråd, hittar ingen ny.
Är det någon som har denna sadel och kan tala om sina erfarenheter? Bra eller dåliga, spelar ingen roll, vill bara veta om den är prisvärd och framförallt bra att rida i för ryttare och bra för häst såklart?

Tigertofflan skrev:
Är Griffin och Thorowgood gjorda av samma tillverkare?

Eller så blandade hon ihop märkena, denna sadel är Throwgood? eller jag vet inte om de är samma tillverkare :confused:

Griffin Thorowgood är samma sak. Det heter både och... Alltså "Griffin Thorowgood". Jag har en dressyrsadel av det märket, har tidigare haft en allround. Jag älskar de sadlarna. De är toppenbra!!!:love: Sköna att rida i, passade min häst bra - jag hoppas den passar nya hästen också nu bara.. Lätta att sköta, behöver inte smörjas, väger inte mycket, ger en bra sits. En väldigt bra sadel till det låga priset. En motsvarande lädersadel skulle kosta betydligt mycket mer.

Jag gillar dem så mycket att jag kommer köpa hoppsadeln också nu.

Liknande trådar

Utrustning Den nya modellen, som finns hos Kaupre Ridsport - är det någon här som redan beställt, eller har bestämt sig för att beställa en sådan... 2
Svar
26
· Visningar
5 005
Senast: heylan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka