Willab skakelfäste

F

Fiona

Hejsan!
Var inne och tittade på Hansbos hemsida för att se om de hade snabbfästen för skaklarna till sina selar. Det enda jag hittade var detta:
891251.JPG

Jag kan inte riktigt klura ut hur de ska sitta, någon annan kanske kan?
Jag har alltså en Willab giggsele som jag vill byta till snabbfästen på.
 
Sv: Willab skakelfäste

Du fäster metallspännet i dina skakelremmar, innan det ska du nog trä på läderskydden som skyddar mot skav på din sele. Efter det så lägger du skakeln i den där läderklädda böjen, och tar läderstroppen bakom skakeln närmast din giggsele och fäster under skakeln i din bukgjord. Denna bilden är uppochner :)

Samma som hööks selar har, snabbkoppling, men inte lika bra som de riktiga snabbfästena, för här måste du ju ändå lossa ett spänne innan du kan lossa, med riktig snabbkoppling räcker det med att du drar upp en läderrem ur en sölja så lossnar skaklarna.
 
Sv: Willab skakelfäste

Aha!
Tack för beskrivningen :bow: . Kunde inte klura ut hur jag skulle få ihop det med bukgjorden, trodde remmen skulle upp i spännet igen.

Jag vill ju helst ha riktiga snabbspännen förstås (Tärnsjö och equus-driving har väl), men eftersom jag har den bruna Willab-selen så är det ju lite svårare med att få ungefär samma färg, därför sneglade jag på dessa.
Men, jag får väl låta bli att vara så petig och beställa någon annanstans ifrån :smirk:
 
Sv: Willab skakelfäste

Vad tar willab för dem?
Har du inte hel järnring framme på skaklarna så kvittar det vilka snabbspänne du väljer. De lossar ju ändå. Fast andrahandsvärdet stiger nog med "riktiga snabbspänne"

/jenny
 
Sv: Willab skakelfäste

Jag har inte kollat vad de tar för dem, satt och klickade runt sent på kvällen. Ska kolla upp det.
Jo, jag har hela skakelöglor nu (se'n en vecka tillbaka) :) .
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
953
Senast: Angel
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: gul_zebra
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp