Nya glasögon - ska det kännas så här??

Jag har ingen aning om tjocklek. Heeeeeelt nybörjare på glasögon.... :D Det enda - materialmässigt - som har nämnts är att jag inte har något jättesynfel och kan därför ha standardmaterial i mina glasögon. Men det kanske inte svarade alls på din fråga...

Står det 1.6 eller 1.67 någonstans? Det sistnämnda är tunnare glas.
 
Haha jag var inte beredd på den biten så när jag körde hem trodde jag att jag kört ner i en grop när jag parkerat. Men icke, marken var lika rak som innan! :D

Linser är jag lite impad över er som kan ha. Blotta tanken skrämmer skiten ur mig :o
Våga prova! Så skönt med linser.
Var också skeptisk först, hade kag vetat hade kag skaffat det MÅNGA år tidigare än jag gjorde.
 
Jag har haft glasogon eller linser sedan jag var 12 ar gammal. Nar man far nya kan det kannas konstigt och besvarligt, yr i huvudet, huvudvark, etc ar inte ovanligt, men att saker ser sneda och vinda ut ar inte normalt.

Nar det sett sa ut for mig har det berott pa att nagot varit fel med slipningen av glasen, och fel pa slipning av glasen har det varit flera ganger nar jag inte haft glasogon med till optikern nar jag bestallt nya.

Har du korrigering för brytningsfel? Om man får det (och inte är van vid det) så verkar det vara många som tycker att världen ser skev ut ett tag. Själv har jag haft glasögon sedan jag var 7 år, så jag kommer inte ihåg hur det var innan.
 
Har du korrigering för brytningsfel? Om man får det (och inte är van vid det) så verkar det vara många som tycker att världen ser skev ut ett tag. Själv har jag haft glasögon sedan jag var 7 år, så jag kommer inte ihåg hur det var innan.

Mina corrigeringar ar narsynthet, astigmatism, och brytningsfel. I stort sett varje gang jag varit hos en optiker och fatt nya glasogon utan att ha med ett par gamla har det varit problem, som jag forstar det ar det astigmatismen och brytningsfelet som staller till det.

Jag minns nar jag fick mina forsta glasogon. Nar jag steg ut pa trotoaren och insag att trotoaren inte bara var jamngra utan att det fanns ett monster i den. :p
 
Våga prova! Så skönt med linser.
Var också skeptisk först, hade kag vetat hade kag skaffat det MÅNGA år tidigare än jag gjorde.
Över min döda kropp känner jag 😅 Har hört alldeles för mycket skräckhistorier om linser som åkt bak, och så känns det bökigt att behöva stoppa i och plocka ur. Lite som med menskoppar, när de väl används är de guld men att greja med de är en pain in the ass :rofl:

Jag gillar mina glasögon, ska bara vänja mig vid att ha nåt i ansiktet :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett par läsglasögon, alltså med riktiga glasögonglas och inte köpta på apoteket eller i mataffären, som är antireflexbehandlade...
Svar
0
· Visningar
357
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 434
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 106
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp