Winderen padd

Jag är också nyfiken, men misstänker att priset gör att vi "vanliga dödliga" drar oss för att testa. Iaf jag. :laugh:
Ja, de är ju inte billiga och har inte hittat dem i ngn butik så har inte kunnat klämma och känna 😆. Men de verkar väldigt bra, både för hästen och ryttarens rygg....
 
Jag puffar upp denna :)

Några som hunnit köpa och testa?
Vad tycker ni?

Någon som lyckats jämföra med Invictus/Equitex och liknande?
 
Funderar också på detta då jag igår såg att en av återförsäljarna la upp kommentarer från kunder som var helt fantastiska. Kan en padd verkligen göra sådan skillnad?
 
Jag har en och är väldigt nöjd. Vet inte om den varit revolutionerande men både jag och hästen gillar den så för mig har det klart varit värt pengarna
 
Halva priset på Invictus sadelpadd hos Hannas sadelbod.
Inte alls samma sak som Winderen, helt olika funktioner. Min häst älskar sin Winderen men avskyr Invictus. Invictus ska ju fungera så den blir hård när den utsätts för tryck så att trycket sas fördelas på större yta. Winderen är bara mjuk hela tiden.

Åter till ts, min häst har mycket issues med sina sadlar och Winderen är väl den padd som hjälpt bäst, men om han av någon anledning retar sig på sadeln så hjälper Winderen bara lite grann sas. När han blev irriterad på stoppningen som hade blivit lite hård i sin sadel så provade jag både fårskinn samt tjockare typ tempurpaddar men dom retade bara upp honom ännu mer. Efter omstoppning med rätt stoppning så blev hästen nöjd igen.. Så skulle säga att den hjälper men är inte svaret på allt sas.
 
Har winderen slim. Enligt mig bästa köpet. Min häst hade problem med ländryggen och dom är helt borta nu. Vi har en sadel som passar men eftersom min häst är känslig så köpte jag en pad. Desutssom har stoppningen i sadel hållit mycket bättre pga pad. Sadelutprovaren va väldigt förvånad.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 627
Senast: caballus
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Entourage
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 463
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp